۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۶۱۸

4 مرحله تاریخی ارتش از نگاه آیت الله حیدری

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری به تقسیم تاریخ ارتش جمهوری اسلامی ایران به چهار مرحله حساس و سرنوشت ساز پرداخت.
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش در این کلانشهر، به تقسیم تاریخ ارتش جمهوری اسلامی به چهار مرحله پرداخت و افزود: دوره نخست مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی است که در واقع می توان گفت دوره مبارزه درونی ارتشیان علیه نظام شاهنشاهی و لبیگ گویی به ندای امام خمینی(ره) است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: دوره دوم تاریخ ارتش را می توان دوره بازیابی هویت خود دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به فرمان امام راحل در فروردین سال 58 بازیابی هویت اسلامی و ایرانی خود را آغاز کرد.

وی فداکاری سرنوشت ساز ارتشیان در دوران دفاع مقدس را مرحله سوم تاریخ ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و ابراز داشت: در جنگ تحمیلی، ارتش با فداکاری بی نظیر خود و تقدیم 49 هزار شهید و 127 هزار جانباز سرنوشت جنگ را به نفع اسلام و انقلاب اسلامی رقم زد و سرنوشت خود و ملت ایران را تثبیت کرد.

آیت الله حیدری با بیان این که آمادگی روزافزون ارتش جمهوری اسلامی پس از جنگ تحمیلی مرحله چهارم ارتش است، عنوان کرد: ارتش به صورت همه جانبه و از جنبه های مختلف نظامی، آموزشی، عقیدتی و معنوی روز به روز آماده تر می شود تا به رسالت خود در دفاع از کشور و انقلاب بخوبی عمل کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: امروزه به برکت همین آمادگی روزافزون ارتش جمهوری اسلامی است که استکبار جهانی جرات چشم طمع به کشور را ندارد.

وی بر ضرورت آمادگی هرچه بیشتر ارتش و بهره مندی آنان از آخرین فناوری های نظامی روز جهان اشاره کرد و گفت: حفظ این آمادگی همیشگی، طمع دشمنان را از ایران اسلامی قطع و تهدیدات آنان را ناکارآمد خواهد کرد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان از دلاوری ها و رشادت های لشکر 92زرهی خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: این لشکر با حضور در خط مقدم جبهه های جنگ، پیروزی های عظیمی برای کشور رقم زد./9463/پ202/س
ارسال نظرات