۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۶۵۴
آیت الله کعبی:

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند تدبیر مناسب دولت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از گرانی و تورم موجود در کشور، خواستار چاره اندیشی و تدبیر مناسب مسؤولان برای رفع این مشکل شد و بر ضرورت برنامه ریزی درست مسؤولان و دولت جهت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تاکید کرد.
آيت الله کعبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در سالن جلسات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، با انتقاد از گرانی و تورم موجود در کشور خواستار چاره اندیشی مسؤولان برای حل این مشکل شد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه حل مشکل گرانی و تورم یک مطالبه عمومی است، خواستار اجرای دقیق فاز دوم هدفمندی یارانه ها شد و تاکید کرد: دولت در این مرحله باید به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی کند که به بخش های تولید کمک شود و مشکل گرانی و تورم رفع گردد.

وی با اشاره به اینکه اقشار ضعیف و محروم نمی توانند این گرانی را تحمل کنند، یادآورشد: مراجع عظام تقلید، علما و اساتید این تذکر را داده اند و امیدواریم مسؤولان و دست اندرکاران با برنامه ریزی مناسب به فکر حل مشکل باشند.

آیت الله کعبی با تاکید بر این نکته که دست اندرکاران اقتصادی باید شاخصه های تولید ملی را بالا ببرند تا بخش تولید و اشتغال رونق گیرد، گفت: نمی توان واقعیات را نادیده گرفت، البته حمایت از تولید و سرمایه داخلی برنامه ریزی جدی تری می خواهد و باید در این راستا کار اساسی صورت گیرد چرا که در پیشرفت کشور و تحقق عدالت بسیار مهم است و باید زمینه های آنها فراهم شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تحقق شعار سال را نیازمند عزم ملی دانست و بر پرهیز از برخورد شعاری در این خصوص تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در مسائل فرهنگی به ویژه در عرصه هنر و فیلم نگرانی ها زیاد شده است، گفت: متاسفانه وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی و هنری این وزارتخانه به جای اینکه علاج کند، از جریان ها و مروجین ابتذال و بی بندوباری در سینما حمایت می کند و به صراحت می گوید شما کار نداشته باشید و اجازه دهید سینماگران کار خودشان را دنبال کنند.

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مردم و ملت ایران سینمای مبتذل نمی خواهند، بر ضرورت اصلاح سینما تاکید کرد و با مسؤول خواندن وزارت ارشاد در این ارتباط، گفت: باید ساختارهای هنجارشکن مروج ابتذال در سینما از بین برود و جریان هنر متعهد در این عرصه تقویت شود. /924/پ201/ب

ارسال نظرات