۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۲۶۶۶۳

آموزش فقه بازار در شاهرود برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه صالحین و آموزش فقه بازار با حضور 50 نفر از اصناف بسیجی در پایگاه مقاومت قام آل محمد(عج) بازار شاهرود برگزار شد.
بازار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، با تلاش بسیج اصناف الهادی شاهرود جلسه صالحین و آموزش فقه بازار در پایگاه مقاومت قام آل محمد (عج) بازار این شهر برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به اهمیت کار و کسب حلال گفت: اسلام در برنامه مالى و اقتصادى، مصالح فرد و اجتماع را مدّ نظر قرار داده است، به گونه اى که به هیچ کدام زیانى نرسد.

حجت الاسلام حسین قرغی با بیان این که اسلام در تحقق این برنامه از روش اساسى خود یعنى قانون و نداى درونى تبعیت کرده است، افزود: به وسیله وضع قانون، به هدف هاى عملى که ضامن ایجاد یک اجتماع شایسته و قابل ترقى و رشد است مى رسد، و با نداى باطن، بشر را به طرف تفوق بر مشکلات حیاتى و دست یابى به یک زندگى عالى تر هدایت می کند و راه ترقى و تکامل را همیشه باز مى گذارد.

وی در ادامه ضمن بیان حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق فرمود «رسول اکرم دستور داده کسى که مى فروشد و مى خرد باید پنج مسئله را مراعات کند و اگر نمى تواند نخرد و نفروشد.»

غرقی افزود: اول باید از ربا دورى کند، همچنین از قسم خوردن پرهیز کرده و عیب متاع را مخفى نکند، در عین حال در موقع فروش از جنس تعریف نکند و در خرید از جنس بدگوئى ننماید، در حالیکه در جامعه امروزی اغلب این پنج شرط رعایت نمی شود بنابراین نمی توان مطمئن بود که لقمه ای که به دست می آید حلال است یا حرام.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود تصریح کرد: فراگیری اصول فقهی خرید و فروش و معامله بر همه اصناف و بازاریان لازم و واجب است و باید با شرکت در جلسات اقتصاد دینی با این مسائل آشنا شده و اهمیت آن را دریافت نمایند.

قرغی با بیان این که اقتصادهای جهانی در حال فروپاشی هستند، خاطرنشان کرد: وجود نظامات مالی ربوی و غلبه فرهنگ منفعت شخصی در جوامع غربی و همچنین رعایت نکردن اصول معامله از دلایل این فروپاشی است.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی افزود: رعایت اصول بازار اسلامی در جامعه و حمایت از تولیدات داخلی ایران، باعث رونق اقتصادی و پیشرفت روزافزون ملی می شود.

این جلسه با حضور بیش از پنجاه نفر از اصناف بسیجی در محل پایگاه مقاومت قام آل محمد (عج) بازار شاهرود برگزار شد./960/د101/س


ارسال نظرات