۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۶۷۷
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

توجه به روایات اشعار آیینی را غنی‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، شاعران آیینی را به آشنایی بیشتر با روایات ائمه اطهار(ع) توصیه کرد و گفت: هر چه با این سرمایه ارزشمند شیعه آشناتر شوید محتوا و مفهوم اشعار شما غنی تر می‌شود.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، در مراسم شب شعر آیینی که بعد از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، حضرت زهرا(س) را شخصیتی خواند که خدا، پیامبر اکرم(ص)، انبیاء و ائمه اطهار(ع) راجع به مقام والای ایشان سخن گفته‌اند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد: راجع به شحصیت حضرت زهرا(س) آیات و روایات فراوانی ذکر شده که انسان متحیّر می‌ماند یک زن در این عمر کوتاه چگونه توانسته است دارای این همه فضیلت و مقام شود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، با بیان اینکه علما و بزرگان ما عمری را باید سپری کنند تا خلقت و نور حضرت زهرا(س) را درک کنند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ حبّ حضرت زهرا(س) در صد موطن به داد انسان می‌خورد که کوچکترین آن در شب اول قبر و پل صراط است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به این مطلب که در دهه اخیر تحول بزرگی در شعر آیینی کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: حقیقت شعر ائمه اطهار(ع) با اشعار دیگر تفاوت جوهری دارد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، همچنین اضافه کرد: در اشعاری که مفهوم الهی ندارند فقط خیال و حبّ ظاهری کار می‌کند اما در اشعار اهل بیت(ع) مجالی برای خیال و وهم نیست و شاعر باید خود را به حقیقت و ذات اولیا خدا متصل کند.

وی با اشاره به آیات و روایات مرحله نازله و کمترین مرتبه حضرت زهرا(س) را حوراء انسیه عنوان کرد و افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند؛ فاطمه(س) صدیقه کبری است و معرفت تمام انبیاء، اولیا و بشریت بر محور ایشان استوار است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی در ادامه شاعران آیینی را به آشنایی بیشتر با روایات ائمه اطهار(ع) توصیه کرد و اظهار داشت: هر چه با این سرمایه ارزشمند شیعه آشناتر شوید محتوا و مفهوم اشعار شما غنی تر می‌شود.

وی با بیان اینکه شاعران شهر قم باید به الگوی اهل ادب کشور تبدیل شوند، افزود: امیدوارم سطح شعر آیینی کشور روند رو به رشدی را طی کند و شاعران آیینی از طریق اشعار خود این حقیقت را به نسل آینده منتقل کنند./927/پ202/ع

ارسال نظرات