۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۶۹۱
کارشناس مدیریت اسلامی:

نگرش عمومی نسبت به تولید داخلی باید تغییر یابد

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی در اقبال عمومی به مصرف کالای ایرانی گفت: اولین گام در تغییر نگرش عمومی را سیاست‌گذار کلان نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری برداشتند و مردم و مسؤولان را متوجه اهمیت تولید ملی کردند.
سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ملي سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ملي


حبیب الله مکوندی، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخاب عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای سال جدید اظهار داشت: تولید ملی به معنای تولید کالاهایی است که قابلیت تولیدش در کشورمان وجود دارد و اینکه اجناس به گونه‌ای مرغوب تولید شود که مصرف کننده داخلی آن را انتخاب کند.
 
وی بیان داشت: تولید کالای داخلی باید به گونه ای باشد که مصرف کننده بین ساخت داخلی و مشابه خارجی، تولید شده داخلی را انتخاب کند و اولویتش مصرف کالای ملی باشد.
 
وی با اشاره به اینکه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور  داشته باشد و کشور را در ساحت های گوناگون تعالی بخشد، گفت: مقام معظم رهبری دیده‌بان نظام اسلامی است از این رو خطر واردات و ضعف تولید ملی را گوشزد کردند. 
 
این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: تولید ملی موجب تقویت اقتصاد جمهوری اسلامی ایرن شده و جوابی به تحریم هایی خواهد بود که امروز دشمن به راه انداخته است.
 
این کارشناس مدیریت اسلامی با اشاره به اهمیت تغییر نگاه مردم به تولیدات داخلی گفت: اولین گام در تغییر نگرش عمومی را سیاست‌گذار کلان نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری برداشتند و مردم و مسؤولان را متوجه خطوط اصلی نظام کردند.
 
وی با اشاره به اهمیت نمادسازی برای تولید ملی و توجه به این دغدغه اصلی نظام اسلامی گفت: فرهنگ سازی برای مردم جایگاه مهمی در افزایش تولید ملی دارد و وقتی فرهنگ مناسب ایجاد شود دولت و مجلس هم می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.
 
این کارشناس مدیریت اظهار داشت: ارائه تسهیلات برای تولید کننده ها، وضع قوانین حمایتی و شفاف شدن نظام اداری نقش زیادی در ارتقای تولید ملی دارد.
 
وی گفت: امام خمینی(ره) به مساله تولید داخلی توجه داشتند و اشاره می کردند که چرا فلان فرد متمول برای معالجه باید به خارج برود؟ این گونه سفرها، نگاه تحقیر آمیز به پزشک هموطن است.
 
این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: تا اقتصاد کشور اصلاح نشود سایر مسائل زیربنایی درست نمی شود چرا که فرهنگ پیشرفته و سازنده در دل اقتصاد سالم پرورانده می شود.
  
وی گفت: تولید کننده داخلی می تواند با بالا بردن سطح کیفیت محصولات، نگاه مشتری را عوض کند و اعتماد مصرف کننده را جذب کند.
 
 این پژوهشگر حوزه علمیه قم، اذعان داشت: سیاست گذران در مجلس و دولت باید به بیانات مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشند و در راستای تقویت نظام اسلامی که حاصل و خون بهای شهیدان است، تلاش مضاعف کنند.
 
وی اظهار داشت: دولت، مجلس شورای اسلامی، اهالی رسانه ها، متصدیان فرهنگی و حوزه های علمیه باید نقش خود را در عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری انجام دهند و زمینه تغییر ذائقه مردم را فراهم آورند.
 
وی بیان داشت: توجه به تولید ملی می تواند ایران اسلامی را تقویت کند و نقش الگو سازی برای کشورهایی که می‌خواهند مستقل شوند و قصد مقابله با استکبار را دارند، بر عهده گیرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات