۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۷۲۲

مقبره شاه حسین ولی تبریز بازسازی و مرمت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از بازسازی و مرمت مرقد عارف بالله و عالم فقیه شاه حسین ولی در تبریز خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني


حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بارگاه شاه حسین ولی جزو اماکن معنوی مورد سفارش علمایی چون مرحوم علامه طباطبایی و منشا برکات فراوان بوده است.

وی با بیان اینکه آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در استان بر شناساندن شخصیت، زندگانی و بارگاه آن عارف بالله سفارش داشته است، گفت: مقبره شاه حسین ولی بعنوان محلی فرهنگی و مذهبی در مساحت 3 هزار و200 متر احداث می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی مناطق کشور ادامه داد:‌ در این فضای معنوی فعالیت‌های گسترده فرهنگی و مذهبی و نیز فعالیت‌های قرآنی در مرکز شهر تبریز انجام می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به توجه خاص مرمت کاران نسبت به حفظ حرمت صاحب مقبره شاه حسین ولی، گفت: اخباری مبنی بر نابودی مقبره این عارف بزرگ در هنگام بازسازی منتشر شده که باید گفت؛ کاملا کذب بوده، چراکه در هنگام تخریب این بارگاه که با هدف توسعه و بازسازی صورت گرفته، قبر مطهر این عالم برجسته مورد حفاظت قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری سومین سوگواره سراسری یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و اظهار داشت: این ویژه برنامه همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) برگزار می شود.

وی با اشاره به این که امامزادگان مطرح استان میزبان این سوگواره خواهند بود، گفت: اقشار مختلف مردم می توانند با حضور در امامزاده سیدحمزه تبریز، سید اسماعیل میانه، سید محمد نوجه مهر جلفا، سید احمد مرند، شعیب دوزال و امام زاده سید ابراهیم تبریز و سایر امام زادگان مطرح آذربایجان شرقی از ویژه برنامه های پیش بینی شده بهره معنوی لازم را ببرند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: حرکت دسته عزاداران فاطمی به سمت امام زادگان، برپایی خیمه های معرفت جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه مشاوره وقف جهت ترغیب عزاداران به وقف جدید، ترویج و تبلیغ فرهنگ فاطمی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، توزیع ویژه نامه از برنامه های جانبی این سوگواره خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: این سوگواره به مناسبت شهادت دردانه نبی اکرم(ص)، بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با سوم جمادی الثانی در بقاع متبرکه آذربایجان شرقی برگزار می شود./935/j302/u

ارسال نظرات