۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۷۳۰
سرپرست کمیته امداد مطرح کرد؛

ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مدد جویان کمیته امداد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سال گذشته برای 300 هزار شغل برنامه ریزی شد، که هزار و پانصد میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک ها برای تامین این مقدار شغل تامین شد.
حسين انوري، سرپرست کميته امداد امام خميني (ره)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد سال گذشته و برنامه های سال آینده کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت.

وی که برای دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرده بود گفت: از آنجایی که مردم از ارکان کمیته امداد هستند راهنمایی های مراجع فکری مردم برای ما راهگشاست و ما با ارائه برنامه های سال گذشته خدمت حضرات آیات از راهنمایی های آنها بهره لازم را بردیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در تشریح برنامه های سال جهاد اقتصادی کمیته امداد گفت: برنامه ریزی های سال گذشته کمیته امداد در راستای ایجاد تغییر و تاثیر جدی در وضعیت خانوارهای تحت پوشش بود.

وی تصریح کرد: در بخش فرهنگی تلاش کمیته امداد بر توانمندسازی فکری خانوارها و رشد آنها درمسائل اعتقادی، اخلاقی و کسب روحیه خود باوری و اعتماد به نفس بود که با رشد خوبی مواجهه شد، که از جمله این فعالیت ها به کار گیری بیش از هفتصد مشاور دینی بود.

انواری با اشاره به اینکه بیشتر بیماری های خانواده های محروم بیماری های جسمانی است اظهار داشت: غالب بیماری های جسمانی خانواده های تحت پوشش ناشی از مشکلات روانی است؛ بیماری های پوستی، سرطان ها، بیماری های گوارش و مشکلات خونی از جمله بیماری های رایج بین این خانوارها است.

وی اظهار داشت: تلاش برای سرمایه گذاری و فراهم کردن شرایط ازدواج دختران جوان را از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) برشمرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بخش عمده فعالیت کمیته امداد در سال گذشته به بحث اشتغال مدد جویان معطوف شده بود که تامین ضمانت در قبال دریافت تسهیلات های بانکی از جمله آن فعالیت هاست.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در این خانوارها درصد علاقه مندی برای کار و تلاش برای اتکا به خود کم است تلاشمان بر این بود که روحیه خود باوری و اعتماد به نفس را در آنها تقویت کنیم و با ایجاد کار برای مددجویان کار درمانی کنیم تا توانمندی های آنها در عوارض سوء، فساد و ناهنجاری بروز نکند.

انواری گفت: در سال گذشته برای 300 هزار شغل برنامه ریزی شد، که هزار و پانصد میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک ها برای تامین این مقدار شغل تامین شد.

وی تلاش در بازسازی، ساخت، اجاره و تامین مسکن برای سیزده هزار خانوار و خرید بیش از سیصد خانه را از فعالیت های انجام شده در حوزه مسکن در سال گذشته دانست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره برنامه های سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: تلاش ما در سال جدید بر تقویت نظام فکری و کار آفرینی این خانوارها در تولید مرغوب، مناسب و جذب نیروی انسانی خواهد بود.

وی افزود: سیاست ما در سال جاری در راستای تبدیل فرهنگ مستمری بگیری به توانمند سازی و کار آفرینی می باشد.

وی تاسیس مرکز بازرگانی در امداد را از دیگر برنامه های کمیته امداد دانست و بیان داشت: در این مرکز مدد جویان می توانند تولیدات خود را به فروش برسانند و از اطلاعات، سلایق موجود در بازار و چگونگی عرضه محصولات تولید شده اطلاع پیدا کنند.

انواری با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها گفت: پرداخت یارانه ها تاثیر بسیار خوبی در وضعیت اقتصادی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد گذاشته است.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در خارج از کشور گفت: مشکلات کشور های دیگر نداشتن روش ها است لذاست که مدلهای خدماتی کمیته امداد امام خمینی(ره) که نشات گرفته از مدل های دینی است در خارج ازکشور با استقبال مواجهه شده است که حضور هیات هایی از خارج از کشور جهت مطالعه و بررسی مدلهای دینی ما تایید کننده گفته ما است. /929/پ201/ب

ارسال نظرات