۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۷۷۷
آیت الله شبستری:

مساله هسته‌ای ایران وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: عقب نشینی غرب در مذاکرات هسته ای 1+5 یکی از مهمترین نتایج مشارکت گسترده مردم در انتخابات و همدلی ملت با نظام اسلامی بود.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به نتایج گروه مذاکره کننده ایران با 5+1 در استانبول ترکیه اظهار داشت: ممذاکرات استانبول نشان از نفوذ تفکرات و مواضع شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراسر جهان دارد.

وی با بیان اینکه عقب نشینی غرب در مذاکرات هسته ای 1+5 یکی از مهمترین نتایج مشارکت گسترده مردم در انتخابات و همدلی ملت با نظام اسلامی بود، خاطر نشان کرد: آمریکا و غرب بسیار تلاش کردند با زور و ارعاب فعالیت ها و پیشرفت های صلح آمیز هسته ای کشور را به تعطیلی بکشانند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه غرب برای جلب اعتماد طرف ایرانی بایستی تحریم های خود را بردارد، تصریح کرد: اگر آمریکا و غرب حسن نیت دارند، باید قطعنامه های قبلی ضد ایرانی خود در سازمان ملل را پس گیرند، در غیر اینصورت ملت ایران هیچ سخنی با غرب نخواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، گفت: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب نشینی نمی‌کنند، چنانکه مذاکرات اخیر لزوم برخورداری ایران اسلامی از این دانش را به جهانیان ثابت کرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعاهای اخیر امارات مبنی بر حاکمیت جزایر سه گانه ایرانی اظهار داشت: این جزایر هر چند سال یکبار به عنوان دستاویزی برای ادعای بی اساس امارات مطرح می شود، اما طبق اسناد مسلم و تردید ناپذیر بین المللی جزایر سه گانه در خلیج فارس، جزو لاینفک ایران است.

امام جمعه تبریز خطاب به دولتمردان جزیره امارات خاطر نشان کرد: نباید دستاویز برنامه های سیاسی برخی کشورهای عربی و نظام سلطه قرار گیرید، چراکه ایران همواره همسایه ای صلح طلب برای امارات بوده است.

وی همچینن در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به وجود 30 هزار زندانی سیاسی در عربستان اظهار داشت: شیعیان عربستان وضعیت و رفاه نامناسبی دارند، تبعیض در این کشور غوغا می کند، مناصب مختلف و دستگاه قضا در عربستان همگی متعلق به دستگاه پادشاهی این کشور است.

آیت الله خواستار توقف جنایات آل سعود علیه شیعیان در بحرین و عربستان شد و تصریح کرد: ‌زور و خفقان در مقابل طوفان ملت‌ها قابل دوام نیست و ملت‌های به خواسته بحرین و عربستان تا سقوط و اضمحلال دولت‌های دست نشانده غربی به مبارزه ادامه خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با گرامیداشت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع همزمان از مرزهای اعتقادی انقلاب اسلامی و مرزهای جغرافیایی کشور نشان دهنده ارزش والای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعتماد مقام معظم رهبری به این نهاد است.

وی با بیان اینکه سپاه منشا خدمات فراوانی در طول انقلاب و به خصوص هشت سال دفاع مقدس در حفظ حراست از انقلاب اسلامی بوده است، افزود: این نهاد مقدس در دفاع هشت ساله، در کنار ارتش و نیروهای مردمی حماسه‌های ماندگار و بزرگی را آفریده که برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید./935/پ202/ع

ارسال نظرات