۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۷۷۹
آیت الله حیدری؛

دولت برای کنترل گرانی با متخلفان اقتصادی برخورد جدی کند

خبرگزاری رسا - آیت الله حیدری خواستار برخورد جدی دولت با متخلفان اقتصادی شد و اظهار داشت: دولت باید مراقب افرادی باشد که می خواهند از مردم به صورت غیرمستقیم اخاذی کنند و برای مقابله با این افراد باید مراقبت و بازرسی ها را افزایش دهد و جریمه های سنگینی را برای متخلفان در نظر بگیرد.
آيت الله حيدري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوت عبدالله، با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و با بیان این که عزاداری حضرت فاطمه پرچم شیعیان است، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان باید با شور و شوق خاصی در این گونه مجالس عزاداری شرکت کنند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه ها به مذاکرات گروه 1+5 با ایران در استانبول اشاره کرد و گفت: جهانیان تصریح کردند که این مذاکرات به نفع ایران تمام شد، به طوری که اروپایی ها مجبور شدند انرژی هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند.

آیت الله حیدری‌ در ادامه به گرانی های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون گرانی در ممکلت افزایش یافته و مسؤولان باید جلوی این معضل را بگیرند.

وی با اشاره به منشأ گرانی در سطح جامعه اظهار داشت: این گرانی چندین منشأ داخلی و خارجی دارد که از جمله منشأهای خارجی آن می توان به رکود اقتصادی در سطح جهان و افزایش قیمت به صورت بین المللی و همچنین تحریم های چند ساله غرب علیه ایران اشاره کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه ها تصریح کرد: درست است که ملت ایران به صورت همه جانبه و همچون کوه در برابر تحریم های دشمن ایستادگی می کنند اما به هر حال مسؤولان باید به وظیفه خود در این راستا عمل کنند.

امام جمعه موقت اهواز به عوامل گران شدن برخی اقلام در ایران اشاره و تصریح کرد: یکی از عوامل گرانی در ایران مسأله حذف یارانه ها است؛ چرا که مسأله حذف یارانه ها همچون یک عمل جراحی بزرگی است که خون ریزی هایی را در پی دارد و این گرانی همان خون ریزی این عمل جراحی است.

وی در ادامه تأکید کرد: مسأله حذف یارانه ها با توجه به اینکه گرانی هایی را در پی داشته است اما رویکردی مناسب برای کمک به معیشت ملت ایران بوده و خوشبختانه هم اکنون نیز دولت مبلغ پرداختی یارانه را افزایش داده است.

آیت الله حیدری عامل دیگر ایجاد گرانی در ایران را سوء استفاده برخی از دارندگان اجناس داخلی دانست و اظهار داشت: دولت باید مراقب افرادی باشد که می خواهند از مردم به صورت غیر مستقیم اخاذی کنند باید برای مقابله با این گونه افراد مراقبت و بازرسی ها را افزایش داده و جریمه های سنگینی را برای متخلفان در نظر بگیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته به برگزاری یادواره شهدای کوت عبدالله اشاره کرد و اظهار داشت: مردم منطقه کوت عبدالله مردمی ایثارگر، ‌مجاهد فی سبیل الله و سایسته تکریم هستند که خوشبختانه مسؤولان محلی برای گرامی داشت یادو خاطره شهدای این منطقه و همچنین تکریم از خانواده های شهدا مراسمی با عنوان یادواره سرداران و 450 شهید کوت عبدالله را برگزار خواهند کرد./9465/پ202/ع

ارسال نظرات