۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۷۸۳
امام جمعه تبریز:

نیروهای مسلح ایران فرماندهی مجتهد دارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: وجه تمایز نیروهای مسلح ایران با دیگر ارتش های جهان در رهبری ولایی آن است.
آيت الله شبستري



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با جمعی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام، اظهار داشت:‌ نبرد و جهاد در راه خدا عزت و سربلندی می آفریند و امروز نیز دفاع مقدس برای ملت ایران سراسر عزت است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس اوج تجلی جهاد در راه خدا از سوی رزمندگان جنگ تحمیلی بوده است، خاطر نشان کرد: حدیث 8 سال دفاع مقدس در تارک تاریخ ایران و جهان اسلام زدوده نخواهد شد و چون نگینی همواره خواهد درخشید، چراکه جهاد در راه حفظ ارزش ها و تکریم شعائر اسلامی بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه وجه تمایز نیروهای مسلح ایران با دیگر ارتش های جهان در رهبری ولایی آن است، افزود:‌ هشت سال تمام قهرمانان ایران اسلامی حماسه آفریدند، حماسه ای که برخاسته از ایمان و اراده قوی ملت و رهبری بود.

آیت الله شبستری در ادامه با تاکید بر اینکه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس نباید از یادها فراموش شود، گفت: یادگاران ارزشمند آن دوران بایستی با جمع آوری و تدوین تاریخ و حقایق ناگفته جنگ نسل جوان را بیش از گذشته با دلاوری ها و ایثارگری ها رزمندگان ایران اسلامی آشنا کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند، گفنت: ‌در حالی که در تمام نبردهای معاصر ایران بخشی از کشور به دست متجاوزان افتاد، امادر دفاع مقدس این اتفاق تکرار نشد و حتی یک وجب از خاک کشور به بیگانه داده نشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شرایط جمهوری اسلامی ایران در آغاز دفاع مقدس، گفت: در شرایطی که انقلاب اسلامی ایران نوپا بود و جهان کفر هماهنگ و قوی، این تهاجم با تجهیز صدام آغاز شد، اما لطف و امداد غیبی الهی شامل حال ملت ایران بود و استکبار جهانی تا بن دندان مسلح مایوس و سرافکنده شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در شرایطی که قدرت نظامی ایران در سطح خوبی نبود تجاوز همه جانبه و متحد علیه ایران آغاز شد و تصور می کردند در عرض چند ساعت و بلکه چند روز انقلاب اسلامی ایران را ساقط خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هر چند آمادگی دفاعی ملت ایران مناسب نبود اما اراده ها قوی بود و ملت با فرماندهی امام راحل و با ایمانی قوی در برابر دشمن ایستاد، چنین حماسه ای که در تاریخ بی نظیر است باید قرن ها گفته شود و جهانیان عزم و اراده ملت ایران را تحسین کنند./935/پ202/ع

ارسال نظرات