۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۸۱۴
امام جمعه قم:

فعالیت‌های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و اعضای کمیته هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت: از ویژگی‌های استان قم، وجود مراجع تقلیدی با تخصص ویژه قرآنی می‌باشد که می توان از قداست و تأثیر ایشان استفاده کرد.
امام جمعه قم



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، این نشست با هدف اجرای مصوبه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر توسعه فعالیت‌های قرآنی به عنوان اولین جلسه این کمیته در دفتر امام جمعه قم برگزار شد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضمن ابراز خرسندی از این حرکت، اظهار داشت: با توجه به روایات مختلف از ائمه اطهار(ع) و تأکید ایشان بر تمسک به قرآن کریم، بحمدالله مشاهده می‌کنیم که این تمسک تحقق یافته و رو به افزایش است.

امام جمعه قم در ادامه ضمن ارائه پیشنهاداتی در اجرای بهتر برنامه‌های این کمیته گفت: برای شروع فعالیت‌ها، لازم است در ابتدا با برنامه ریزی دقیق و بدون اشتباه و با صلابت وارد این عرصه شد تا در دراز مدت تأثیر مثبتی از خود به جا بگذارد و این هدف مستلزم آن است که مصوبات این کمیته، ضمانت اجرایی مناسبی داشته باشد.

وی همچنین افزود: در توزیع و تقسیم امکانات و حمایت‌های مادی لازم است کمیته‌ای جهت نظارت بر فعالیت‌های قرآنی تشکیل شود تا نسبت به فعالیت هر مجموعه، بودجه و امکانات تعلق گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه عنوان کرد: اگر مجموعه‌ای قرار شد بخشی از فعالیت‌های قرآنی را شخصاً مدیریت و اجرا کند، نباید جلوگیری شود، بلکه فقط با نظارت دقیق مشکلات احتمالی رفع شود.

امام جمعه قم ابراز داشت: از ویژگی‌های استان قم، وجود مراجع تقلیدی با تخصص ویژه قرآنی می‌باشد که می توان از قداست و تأثیر ایشان در این کمیته استفاده کرد.

وی در پایان این گونه حرکات را از ثمرات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید برای نهادینه کردن این فرهنگ، زمینه سازی و تبلیغ شود که ان شاءالله اثرات خود را هم خواهد گذاشت.

در ابتدای این نشست سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی این اداره کل گفت: 42 مؤسسه قرآنی زیر نظر این اداره کل وجود دارد که برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی و برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناسبت‌های مختلف را در دستور کار خود دارند.

اسماعیلی طبا در ادامه هدف اصلی تشکیل جلسات این کمیته در استان‌ها را تجمیع و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی و در نتیجه اثر بخشی بیشتر دانست. خاطر نشان می شود در این نشست هر یک از اعضای کمیته هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی، نظرات خود را ارائه نموده و همگی بر هماهنگی و هم سویی، حمایت مادی و معنوی مؤسسات قرآنی و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های قرآنی استان اتفاق نظر داشتند./916/د102/ع

ارسال نظرات