۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۸۴۲
نگاهی به فعالیت طلاب در فضای مجازی؛

وبلاگ گروهی دین پژوهان

خبرگزاری رسا ـ وبلاگ دین پژوهان، وبلاگی گروهی است که از سوی تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم در فضای مجازی بروز رسانی می شود؛ فلسفه دین، دین پژوهی تطبیقی، جامعه شناسی دین، روان شناسی دین و فرهنگ دینی، بخشی از موضوعاتی است که در این وبلاگ به آن پرداخته می شود.
وبلاگ گروهي دين پژوهان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وبلاگ دین پژوهان، وبلاگی گروهی است که از سوی تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم در فضای مجازی بروز رسانی می شود؛ فلسفه دین، دین پژوهی تطبیقی، جامعه شناسی دین، روان شناسی دین و فرهنگ دینی، بخشی از موضوعاتی است که نویسندگان این وبلاگ به آن می پردازند.

 بر اساس این گزارش،برهان تجربه دینی، نیاز به دین - نظریه فلاسفه اسلامى، تضاد برخی تعالیم اسلامی با روانشناسی، فرآیند تفکر یا فرآورده تفکر، دین‌ برای‌ انسان‌ یا انسان‌ برای‌ دین‌، تأثیر مذهب در درمان بیماری‏های روحی و جسمی، برهان های اثبات خداوند، تدین و آفت تدین و تفاوت فرهنگ اسلامی و غربی، بخشی از عناوین مطالبی است که در این وبلاگ منتشر شده است.

در آخرین پست این وبلاگ با موضوع«خوابگردی» می خوانیم: « خوابگردی در اصطلاح پزشکی (somnambulism) انجام رفتاری است که فرد از ماهیت آن رفتار آگاه نیست؛ در این حالت بدن بیدار و ذهن در خواب است. در این حالت ممکن است بیمار در خواب راه برود، بدود، لباس بپوشد، رانندگی کند، اشیاء را پرت کند، و حتی کسی را به قتل برساند.
این اتفاق در سبک زندگی انسان ها و در ساحت باورها هم می افتد، اندیشه هایی داریم که خود نمی دانیم منشا آن کجاست کارهایی می کنیم که نمی دانیم بر چه اساسی است و نهایتا یک سیستم و یک سلسله عشق ها و نفرت ها و پیش داوری ها و تعصبات و نه گفتن ها و آری گفتن هایی داریم بدون آنکه کوچکترین اطلاعی از ریشه آنها داشته باشیم.
درست مانند کسی که در خواب در حال راه رفتن و انجام فعالیتهایی است و خودش نمی‏داند که چرا این کارها را انجام می‏دهد. ما کم و بیش به این وضع دچار هستیم.
در واقع بسیاری از چیزها را بی‏چون و چرا پذیرفته‏ ایم، با این که اولاً نمی‏دانیم که بی‏چون و چرا پذیرفته‏ ایم و ثانیا اگر بدانیم که بی‏چون و چرا پذیرفته‏ ایم، نمی‏دانیم که چرا بی‏چون و چرا پذیرفته‏ ایم؟
در بعضی از موارد تحت تأثیر هیجانات و احساسات و عواطف قرار می‏گیریم و نمی‏دانیم که باید تحت تأثیر این احساسات و عواطف قرار می‏گرفتیم یا نه؟ و سازندگان این احساسات و عواطف وپدیدآورندگان این هیجانات با ما چه می‏کنند؟»

همچنین در بخش«درباره وبلاگ» می خوانیم:« وبلاگ دین پژوهان، وبلاگ گروهی تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم است و تمام تلاش ما در این وبلاگ حول این محور است که به دور از پیچیده گویی، مباحث دینی را با دو نگاه درون دینی و بیرون دینی به شما مخاطب گرامی عرضه کنیم.
در نگاه درون دینی تلاش می کنیم که باورهای دینی را اثبات کنیم و نسبت به سوالات دینی دوستان بازدید کننده پاسخ هایی در حد توان ارائه دهیم این رویکردی است که در درمباحث کلامی به آن توجه می شود و در نگاه بیرون دینی تلاش می کنیم گزارشی تحلیلی از باورهای دینی ارائه دهیم رویکردی که در فلسفه دین مورد توجه است.امیدوارم با کمک شما بتونیم مباحث خوبی را اینجا ارائه دهیم»

وبلاگ گروهی«دین پژوهان» از بهمن ماه سال گذشته شروع به فعالیت کرده است و در این مدت کوتاه توانسته است نظر نزدیک به 11 هزار بیننده را به خود جلب کند.

علاقه مندان به مشاهده این وبلاگ می توانند به نشانی اینترنتی
http://dinpajoohan.ir مراجعه کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات