۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۸۶۳
با هدف نشر و دفاع از آموزه‌های اصیل عرفانی؛

پایگاه اطلاع رسانی استاد عرفان حوزه علمیه قم راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع‌ رسانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از اساتید عرفان و حکمت حوزه علمیه قم، با هدف نشر و دفاع از آموزه‌های اصیل عرفانی راه‌اندازی شد.
رمضاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نسخه آزمایشی پایگاه اطلاع‌ رسانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از اساتید عرفان و حکمت حوزه علمیه قم، با هدف نشر و دفاع از آموزه‌های اصیل عرفانی از اول فروردین ماه 91 راه‌اندازی شد.

قابل ذکر است، در این پایگاه مسائل مربوط به حکمت و عرفان اسلامی، پاسخ به شبهات، پرسش و پاسخ و آسیب شناسی مسائل عرفانی زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی ارائه خواهد شد.

این استاد عرفان و حکمت اسلامی، از شاگردان برجسته علامه حسن زاده آملی است و تاکنون کتاب‌های حکمت و عرفان از جمله: بدایة الحکمه، نهایة الحکمه (دو دوره)، شرح الاشارات و التنبیهات (چند دوره کامل)، الهیات شفاء، برهان شفاء، الشواهد الربوبیه، دوره کامل اسفار اربعه 9 جلدی، تهمید القواعد ابن ترکه (چهار دوره)، شرح فصوص الحکم (سه دوره)، مصباح الانس شرح مفتاح الغیب صدرالدین قونوی، تشریح الافلاک شیخ بهایی (دو دوره)، شرح چغمینی، مقاله اولای اصول اقلیدس (دو دوره)، شرح و بررسی مثنوی معنوی را تدریس و شاگردان متعددی تربیت کرده است.

آیا آیت‌الله سیستانی گفت‌وگوی خود با استاد رمضانی را تکذیب کرد؟ نقدهای استاد بر مطالب آقای محمد رضا حکیمی، علامه حسن زاده آملی در کلام استاد رمضانی، پرسش و پاسخ عرفانی، پاسخ به شبهات و آثار و تألیفات از جمله مطالبی هستند که در این پایگاه اطلاع رسانی قابل مشاهده است.

علامه حسن زاده آملی در سال 73 در مقدمه‌ای بر یکی از کتاب‌های این استاد حوزه نوشت؛ وی در تحلى به مَنقَبتین علم و عمل مورد اعتماد من است. و سالیانى در محاضر دروس و بحثم به حدت دقت و جودت قریحه و حسن سلیقه و استقامت فکرتش آگاهى یافتم و خود اکنون از فضلاى گرانقدر حوزه است.

لازم به ذکر است، این پایگاه اطلاع رسانی با دو نشانی اینترنتی http://www.ostadramazani.ir و http://www.ramazani.org برای بازدید، سؤالات و پاسخ به شبهات علاقه‌مندان قابل دسترسی است./927/پ202/س

ارسال نظرات