۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۲۶۸۶۷

پذیرش «دانشجو طلبه» در حوزه علمیه مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو اظهار داشت: علاقه مندان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی به حوزه علمیه در صورت که مدارک شان کامل باشد بدون آزمون ورودی به مدرسه علمیه عباسقلی خان معرفی می شوند.
پذیرش «دانشجو طلبه» در حوزه علمیه مشهد
حجت الاسلام عابدینی، مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص چگونگی پذیرش طلاب این مدرسه گفت: طلاب مدرسه عباسقلی خان از افرادی هستند که مدرک فوق دیپلم به بالاتر را دارند و این افراد از طریق مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان و یا مراجعه حضوری به مرکز مدیریت با ارائه مدارک نام‌نویسی می‌کنند و پس از این که آن‌ها شرایط ورود به حوزه را از جهت سن و مدرک دارا باشند پذیرش می‌شوند و اگر این افراد مدارک‌شان کامل باشند، بدون آزمون به این مدرسه علمیه معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد پس از معرفی مرکز مدیریت با مراجعه به مدرسه مورد مصاحبه قرار می‌گیرند و نتیجه مصاحبه ها و نظر مدرسه علمیه اعلام می شود و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان پذیرش نهایی را با توجه به نتایجی که از مصاحبه ها و نظر مسؤولان مدارس علمیه ارائه شده را انجام می دهد.

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو یادآور شد: مدرسه علمیه عباسقلی خان در سال گذشته حدود 500 نفر مراجعه کننده برای ورود به آن داشته است و این مدرسه در آن مقطع با حدود 350 نفر مصاحبه کرده و تنها از این مقدار 30 نفر پذیرش شده اند.

وی نیز بیان داشت: امسال، سال نهمی است که جذب این گروه از افراد آغاز شده و این مدرسه تا کنون حدود 20 نفر خروجی موفق داشته است و خروجی بدین معنا است که پایه شش این افراد تمام شده و به پایه هفت رفته اند و این افراد با توجه به شرایط و سن و سالی که داشتند توانسته اند بسیار موفق عمل کنند./968/پ202/س

ارسال نظرات