۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۸۷۰

وداع طلاب حوزه علمیه تبریز با شهدای گمنام

خبرگزاری رسا ـ مراسم وداع با شهدای گمنام دوران دفاع مقدس امروز در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.
شهداي گمنام تشييع شهداي گمنام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در مراسم وداع با دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عمل به وصیت نامه های شهدا به عنوان مصداق بارز امر به معروف ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به وصیت نامه شهدا داشته باشیم، خواهیم دید که سفارش مهم شهدا بر حفظ حجاب از سوی بانوان و ولایت مداری برای عموم ملت ایران بوده است.

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر این که باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، تصریح کرد: اگر امروز نیز شهدا در جامعه اسلامی ایران حضور داشتند، بار دیگر تاکید بر بصیرت و ولایت مداری و همچنین تبعیت محض از رهنمود‌های ولی فقیه داشتند.

وی انقلاب اسلامی را الهام گرفته از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: شهدا با تأسی از احیاگر سنت نبوی، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عمل به معروفات، از منکرات دوری کرده و در مسیر عزت و ارزش الهی به لقاء الله پیوستند.

حجت الاسلام فروغی در بخش دیگری از سخنان خود بلندنظری و جامعه‌نگری حضرت فاطمه(س) را الگو و سرمشق مناسب برای بانوان تمام جوامع دانست و با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) عمر خود در دفاع از کیان اسلام و حریم ولایت فدا کرد، گفت: ارزش انسان در ولایت‌پذیری است، کمال دین رسول خدا نیز در پرتو ولایت‌پذیری نهفته است.

وی ادامه داد: همان‌گونه که حضرت زهرا(س) در دفاع از کیان اسلام و حریم ولایت آماده بود، زنان ایرانی نیز ضمن الگو قرار دادن این اسوه باید راه آن حضرت را ادامه دهند، امروز حجاب و عفت مظلوم واقع شده که زنان باید به این فریضه الهی توجه بیشتری کنند.

امام جمعه موقت اردبیل تصریح کرد: جامعه ایران برآمده از باورهای دینی و اعتقادات اصیل اسلامی بوده و جامعه‌ای که به خون هزاران شهید آراسته شده بی‌حجابی و بدحجابی در آن قابل قبول نیست.

وی افزود: بهترین درسی که حضرت فاطمه زهرا(س) به شیعیان خود دادند دفاع و حمایت از ولایت تا سر حد جان بود، در دوران غربت و مظلومیت حضرت علی(ع) نخستین مدافع ولایت حضرت زهرا(س) بود و نخستین شهیده راه ولایت نیز خود ایشان هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات