۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۸۹۴
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه:

تولید ملی متکی بر امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خودی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: علم کافی و فرهنگ پیشرفته یک ملت مرهون اقتصاد سالم است که اراده ملی و اهداف عالی آن را تقویت کند.
سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني


حجت الاسلام عباس علی براتی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخاب نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری برای سال نود و یک اظهار داشت: سعادت و نیک بختی و پیشرفت هر ملتی در امور معنوی، اجتماعی، سیاسی، دینی و فرهنگی وابسته به اقتصاد است و بدون اقتصاد این حوزه سامان نمی‌گیرد در روایات اسلامی بیان شده است «من لامعاش له لامعاد له» و در قرآن به ما آموزش داده شده است که «ربنا اتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه».

وی با اشاره به این که بی اعتنایی به اقتصاد در اسلام جایگاهی ندارد و نمی توان هیچ هدفی را بدون اقتصاد پیشرفته و مستقل به پیش برد، بیان داشت: در سال های اخیر علی رغم پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون، واردات فروان از سایر کشورها، کم توجهی به کشاورزی، بلایای طبیعی و خشکسالی موجب شده است تا تولید ملی کاهش پیدا کند و آنچنان که باید، رشد تولید ملی شتابان نبوده است.

عضو گروه فرهنگ و تمدن جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: داشتن یک اقتصاد قوی مثل عقل سالم در بدن است و علم کافی و فرهنگ پیشرفته یک ملت مرهون اقتصاد سالم است که اراده ملی و اهداف عالی آن را تقویت کند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: تولید ملی، تولید مبتنی بر فکر و منابع داخلی و به دور از وابستگی به خارج است و اینکه ملت بتواند ثروتی ایجاد کند تا ایران در مبادلات جهانی حضور فعال داشته باشد.

وی با بیان این که تولید ملی باید مبتنی بر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری باشد و تلاش شود تا تولید کالای با واسطه یا نهایی در کشور انجام شود، افزود: افزایش تولید ملی موجب می شود توانمندی‌های خود را به کار گیریم و به دیگران وابستگی نداشته باشیم و بتوانیم در مبادلات خودمان نقش فعال داشته باشیم.

وی گفت: اگر تولید داشته باشیم می توانیم آن را در ازای واردات، مبادله کنیم و با قدرت وارد میدان شویم؛ در واقع تولید ملی قدرت خرید ما را نشان می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: کلید تولید همه محصولات، تولید علم است و اگر دانشمندان و جوانان بتواند جایگاه خود را در جهان تثبیت کنند همه خواسته‌هایمان محقق می شود.

این پژوهشگر فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: دانشمندان ایران اسلامی همواره در طول تاریخ جلودار قافله علم و دانش بوده اند که ضروری است امروز هم عزم خود را جزم کنیم و از حالت رکود و کم کاری علمی بیرون بیاییم.

وی گفت: در بخش نرم افزاری و در رشته های های مختلف فکری باید اعتماد به نفس داشته باشیم و نظریه پردازی کنیم و بدانیم که فکر و اندیشه قدرت است.

این استاد حوزه علمیه گفت: با قدرت علمی در سطح جهانی، عزت، کرامت و رفاه خود را تضمین کنیم و با تولیدات فکری سهمی موثر در تولید ملی داشته باشیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات