۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۹۱۳
در سال جاری؛

عملیات احداث حوزه علمیه بزرگ تبریز آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی از آغاز عملیات احداث حوزه علمیه بزرگ تبریز در سال جاری خبر داد.
احمد عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي


احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: بر اساس توافق‌نامه ای که با مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به امضاء رسیده است، عملیات احداث حوزه علمیه تبریز امسال آغاز می شود.

علیرضا بیگی افزود: بر اساس این توافق نامه امسال دو میلیارد تومان از طرف استانداری برای ساخت حوزه علمیه تبریز اختصاص یافته که به همین میزان از طرف حوزه اختصاص می یابد و هر ساله یک میلیارد تومان دیگر نیز تا 5 سال از طرف استانداری به این امر اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: زمین مورد نظر برای ساخت حوزه علمیه اختصاص یافته و طراحی های ساخت مجموعه نیز انجام شده است و امیدواریم طی سالجاری عملیات احداث این مرکز بزرگ علوم اسلامی آغاز شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر خود با حضرات آیات سبحانی و ملکوتی در قم اظهار داشت: علمای آذربایجان به ویژه آیت الله مجتهدشبستری در راستای توسعه مدارس علمیه استان به صورت جدی وارد عمل شده اند که دولت نیز در کنار این جدیت به رسالت خطیر خود واقف است.

بیگی با بیان اینکه روحانیت دیده‌بان و پاسدار حقیقی مرزهای تشیع است، تصریح کرد: نقش حوزه‌های علمیه و رسالت امروز روحانیت کمتر از گذشته نیست، اگر تا قبل از انقلاب دغدغه دین‌مداران، برقراری حکومتی بر پایه احکام و ارزش‌های الهی بود، امروز این دغدغه به حفظ دین از انحرافات و خرافه‌گری‌ها تبدیل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر گسترش مبانی و ارزش های دینی با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه گفت: فعالیت حوزه های علمیه در مناطق مختلف همواره با نتایج مطلوب معنوی همراه بوده است، چنان که امروز شاهد گسترش فضائل اخلاقی و معنوی در شهرهای حوزوی استان هستیم.

بیگی با تشریح نقش حوزه های علمیه تبریز در تاریخ تشیع گفت: سابقه تاریخی این دیار به دلیل دارا بودن صبغه دینی، همواره مورد توجه جهان السام بوده است، چنانکه علمای نامداری در مدارس علوم دین یاین شهر پرورش یافته و منشاء اثر بوده اند.

وی با تاکید بر بازیابی جایگاه و تاثیرگذاری حوزه علمیه تبریز اظهار داشت: همانگونه که در خصوص دانشگاه های تبریز احساس وظیفه می کنیم و نسبت به ارتقای سطح علمی، آموزشی و گسترش فعالیت های آن احساس وظیفه می کنیم، در خصوص حوزه های علمیه نیز دارای این تفکر هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قابلیت حوزه علمیه تبریز و طالبیه بسیار بیش از وضعیت امروز آن است، افزود: استانداری آذربایجان شرقی نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت های این مرکز علوم اسلامی به کار گرفته است./935/302/ع

ارسال نظرات