۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۹۳۰
آیت الله شبستری:

استکبار به دنبال تضعیف نقش ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: تلاش استکبار جهانی برای ضربه به فرهنگ مهدویت در راستای تضعیف مبنای و اصل ولایت مطلقه فقیه است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تجلیل از مربیان مهدویت تبریز، اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ مهدویت در جامعه بسیاری از مشکلات روحی و روانی و همچنین ناهنجاری های اجتماعی از میان خواهد رفت.

وی با تاکید بر این که راه سعادت همگانی در عمل به سفارشات قرآن و ائمه اطهار نهفته است، خاطر نشان کرد: اگر ادعای جامعه مهدوی و منتظر را داریم، بایستی تمامی اعمال، رفتار و حتی منش حکومتی ما مبتنی بر این هدف باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که فرهنگ مهدوی بدون بهره مندی از روش های فرهنگی و هنری ترویج نخواهد یافت، خاطرنشان کرد: انتظار می رود در جامعه ای که در آن احکام اسلامی اجرا می شود، در تمام ارکان به مهدویت که جزو اساس و اصول فقه شیعه به شمار می رود، توجه کافی و لازم مبذول شود.

عضو خبرگان رهبری آگاهی نسل جوان از مبانی مهدوی را عامل اصلی پویایی و حرکت رو به جلو نظام اسلامی دانست و گفت: نهادهای دولتی بایستی با حمایت از مؤسسات غیردولتی و مردمی فعال در حوزه مهدویت، نسبت به ادای رسالت ذاتی و خطیر خود تلاش کنند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تلاش دشمنان در راستای ضربه به فرهنگ انتظار و مهدویت در جوامع شیعی اظهار داشت: نظام سلطه به کمک امپراطوری رسانه ای و تبلیغی خود درصدد انحراف و شبهه افکنی در مبانی مهدویت هستند.

وی ادامه داد: تلاش استکبار جهانی برای ضربه به فرهنگ مهدویت در راستای تضعیف مبنای و اصل ولایت مطلقه فقیه است، از این رو امروز شاهد تلاش مذبوحانه نظام سلطه برای از بین بردن ارزش ها و آموزه های اسلامی و شیعی هستیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هم اکنون که فقه شیعه در قالب نظام جمهوری اسلامی برای دفاع از ارزش ها و اصول اسلامی و کیان ملت های تحت ستم در مقابل استکبار و خوی استعماری غرب ایستادگی می کند، آنها به هیچ عنوان با این نظام کنار نیامده و همواره برای ضربه زدن به آن کوشش کرده و در تکاپو هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 36 مربی فعال در حوزه مهدویت در طول سال گذشته با اهدای هدایایی تقدیر بعمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات