۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۹۶۱
همزمان با شش شهر کشور؛

راهپیمایی بزرگ حافظان حجاب در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی بزرگ حافظان حجاب همزمان با شهرهای تهران، ساری، کاشان، اصفهان، ارومیه، شیراز، صبح امروز در مشهد برگزار شد.
راهپيمايي حجاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگ پرچمدار حجاب و عفاف، سومین راهپیمایی بزرگ حجاب امروز، پنجم اردیبهشت ماه با حضور دانش آموزان تحت پوشش طرح حجاب مدارس ریحانة النبی در ناحیه 4 آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بیش از دو هزار دانش آموز دختر حافظ حجاب از 14 مدرسه تحت پوشش طرح حجاب مدارس در پایه های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی به همراه مربیان خود که از بانوان طلبه هستند، در این مراسم در حالی که پرچم جمهوری اسلامی ایران و پارچه نوشته ها و سربندهای "یازهرا" در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی چون "خواهرم، خواهرم، حجاب تو عزت است/ پاداش این عزتت، بهشت بی منت است"،"پیش به سوی حجاب، زیبایی بی پایان" و "ما با حجاب و عفتیم فدایی ولایتیم" حمایت خود را از پوشش اسلامی زنان مسلمان اعلام کردند.

زهرا مرادی، دانش آموز پایه پنجم دبستان فرزانگان که از 4 سالگی چادر را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده است در حاشیه این راهپیمایی می گوید: " حضور ما در این مراسم، مشتی بر دهان دشمنان است که می خواهند حجاب را کمرنگ کنند. من از همه دوستان خود می خواهم که اگر خدا و ائمه اطهار(ع) را دوست دارند حجاب خود را حفظ کنند."

مریم شکوهی، دانش اموز پایه چهارم مدرسه امام رضا(ع) نیز پوشش اسلامی خود را سبب تداوم راه شهدا می داند و می گوید: " من چادرم را دوست دارم و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم آن را کنار بگذارم. امروز آمده ام تا به آمریکا و انگلیس بگویم که ما با اقتدا به حضرت فاطمه زهرا(س) هرگز دست از حجاب خود بر نخواهیم داشت."

فاطمه هروی، دانش آموز پایه سوم دبستان حضرت زینب(س) نیز با شور و اشتیاقی وصف ناپذیر می گوید: " چادرم مرا از بسیاری انحراف ها حفظ می کند و امروز در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) در راهپیمایی شرکت کرده ام تا به همه اعلام کنم چادرم را دوست دارم و آزادانه و آگاهانه آن را انتخاب کرده ام. چه خوب است که ارزش حجاب با روش های درست و جدید به دختران آموزش داده شود تا همه به جمع ما بپیوندند."

در پایان این مراسم که در بلوار سجاد مشهد برگزار شد، پیام شهیدان در خصوص حجاب قرائت شد.

در بیانیه پایانی نیز که توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد، بر ضرورت حفظ حجاب مادران و خواهران دانش آموزان، فرهنگ سازی حجاب اسلامی در سطح مدارس از سوی دولت و مسؤولان، توجه و همراهی بیشتر دولت جمهوری اسلامی با حرکت های جهانی حامی حجاب، گنجاندن متون درسی حجاب در کتب آموزش و پرورش، نواختن رنگ حجاب همزمان با روز کشف حجاب در مدارس کشور و حفظ حجاب و شئونات اسلامی از سوی هنرمندان و نیز برنامه های رسانه ملی تأکید گردید.

گفتنی است در "طرح حجاب مدارس" مرکز ریحانة النبی که با تصویب وزارت کشور از سال 1384 در قم تأسیس شده است، کتاب مروارید بهشتی به عنوان کتاب درسی همراه با برنامه های شاد و متنوع جانبی از سوی مربیان این موسسه که از طلاب حوزه علمیه هستند تدریس می شود. همچنین دانش آموزان به صورت اختیاری به دو گروه حافظان حجاب (دانش اموزانی که از چادر استفاده می کنند) و حامیان حجاب (افرادی که به دلایلی امکان پوشش چادر ندارند اما حجاب کامل را رعایت می کنند) تقسیم می شوند./930/پ202/ع

ارسال نظرات