۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۶۹۶۶
آیت الله شبستری:

دروازه‌های واردات به روی کالاهای چینی بسته شود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: باید دروازه های واردات به روی کالاهای بی کیفیت چینی که به اقتصاد داخلی ضربه می زند بسته شود.
آيت الله مجتهدشبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای تشکل های کارگری و نمایندگان کارگران استان اظهار داشت: نامگذاری هر سال به مقتضیات و ضرورت های زمان با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

وی با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطر نشان کرد: جایگاه و ارزش کار و کارگر در آموزه های عالی اسلام و آیات قرآنی والاست و اگر کسی حق و دستمزد کارگر را نپردازد از رحمت الهی دور می شود.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: مردم به ویژه قشر کارگر و زحمت کش جامعه بایستی بیشترین بهره را از عواید این طرح ببرند، افزون بر اینکه باید موانع تولید و حمایت از سرمایه داخلی در روند هدفمندی یارانه ها رفع شود.

وی با بیان اینکه شیرینی طرح هدفمنید یارانه ها نباید با گرانی کالاهای اساسی و تورم کاذب به کام مردم تلخ شود، خاطرنشان کرد: در قانون هدفمندسازی یارانه ها نیز درآمدهای حاصل از صرفه جویی‌ها باید بیشتر صرف تولیدکنندگان و مسیر تولید شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حمایت از کارگر و تولید نباید در سال خاصی خلاصه شود، افزود: ارزش کار و تولید در پیشرفت کشور بسیار بالا بوده و دشمن تلاش می کند با فشار و تحریم های اقتصادی نارضایتی مردم را فراهم کرده و به تولید داخلی ضربه بزند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در شرایط تحریم اقتصادی کشور بیش از پیش به موضوع تولید و حمایت از سرمایه ایرانی تاکید دارند، تصریح کرد: باید دروازه های واردات به روی کالاهای بی کیفیت چینی که به اقتصاد داخلی ضربه می زند بسته شود.

آیت الله شبستری با بیان اینکه واردات بی رویه از برخی کشورها عامل تضعیف تولیدکنندگان داخلی است، گفت: برای حمایت از تولید ارایه تسهیلات بانکی باید افزایش یافته و فرآیند ارایه تسهیلات نیز طولانی و سخت نباشد.

وی با تاکید بر اینکه امت اسلامی باید در تولید محصولات کشاورزی خودکفا بوده و به مرحله صادرات برسد، ادامه داد: عزم ملی در جهت حمایت از تولیدکننده و کارگران ضرورت دارد، ضمن اینکه دولت باید قدر بخش خصوصی و تعاون را بداند و از برخی بروکراسی های اداری پرهیز کند./935/پ202/ع

ارسال نظرات