۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۹۷۵

هزار آذربایجانی به زیارت مرقد امام خمینی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام 23 هزار زایر از این استان برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: کمیته های مختلفی هماهنگی و اجرایی برای بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سراسر شهرهای استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جلسات این ستادهای مردمی به صورت منسجم در حال شکل گیری است، خاطر نشان کرد: 14 و 15 خرداد فرصت فوق العاده ای برای جامعه محسوب می شود تا از مراسم این روزها برای تغذیه فرهنگی و معنوی استفاده شود.

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر انعکاس رسانه ای و گسترده ویژه برنامه های نیمه خرداد تصریح کرد: باید رسانه های استان برنامه ریزی مدونی برای پوشش اخبار مربوط به مراسم ارتحال امام خمینی (ره) داشته باشند.

همچنین پرویز آژیده، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگترین یادگار امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مساله ولایت فقیه است، اظهار داشت: باید زندگی و شخصیت امام خمینی (ره) را الگو و سرمشق جامعه قرار دهیم و با تبیین فضایل اخلاقی ایشان فرهنگ جامعه را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر تبیین و ترویج مبانی امامت و ولایت در سالروز ارتحال امام راحل خاطر نشان کرد: تبیین برکات ولایت فقیه در نظام اسلامی ضروریست، چراکه اگر وضعیت کشور را قبل از پیروزی انقلاب بررسی کنیم شاهد به ذلالت کشیده شدن جامعه می شویم.

آژیده با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) این ذلت جای خود را به عزت داد، افزود: در مراسم ارتحال امام باید از ایده های خلاقانه بهره برد و با استفاده از بیانات ایشان و رهبر معظم انقلاب مردم را با سخنان و منش این دو بزرگوار آشنا کرد.

همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: بهزاد پروین قدس، عکاس پیشکسوت تبریزی مجموعه هایی از عکس های رهبر معظم انقلاب را همزمان با سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منتشر می کند.

وی ادامه داد: این مجموعه که مربوط به عکس های دوران کودکی تا به امروز می باشد توسط این عکاس پیش کسوت تبریزی گرفته شده و با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

داننده با بیان اینکه این کتاب به صورت نفیس در حال تهیه و چاپ بوده و تا مراسم ارتحال امام خمینی (ره) رونمایی می شود، تصریح کرد: این کتاب عکس با توضیحات به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در حال تهیه است و تلاش داریم این مجموعه تصاویر به صورت قاب شده و با کیفیت عالی در کلیه استان های کشور به صورت نمایشگاه در معرض دید مردم قرار گیرد./935/پ201/ع

ارسال نظرات