۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۹۷۶

تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر دوش مردم شهیدپرور تبریز تشییع شد.
تشييع


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام فاطمیه، مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با همراهی مارش نظامی گروه موزیک لشکر 31 عاشورا و با حضور اقشار مختلف مردم تبریز به ویژه جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان در تبریز برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در آستانه سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس تفحص شده از مناطق عملیاتی فاو مربوط به عملیات والفجر 8 در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تدفین شدند.

مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر این شهیدای گمنام دفاع مقدس امروز با حضور حضرات آیات مجتهدشبستری و آل هاشم و همچنین مسؤولان استانی از میدان شهیدای تبریز آغاز و پس از اقامه نماز در میدان ساعت بر پیکر این شهیدان به سمت دانشگاه آزاد منتقل شدند.

حسن استوار آذر، مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم معنوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: 22 نقطه آذربایجان شرقی مفتخر به وجود 118 شهید گمنام است.

وی افزود: خطه آذربایجان و به ویژه استان ولایت‌مدار و مردم غیور آذربایجان‌شرقی همواره به برخورداری از وجود مرقد‌های منور شهدای مکتب اسلام و انقلاب خاصه حرم‌های مطهر شهدای گمنام در این دیار مباهات کرده و این در نورانی و لئالی آسمانی را چونان گنجیه‌ای نفیس در قلب خویش به یادگار نهاده است.

استوار آذر گفت: استان آذربایجان شرقی مفتخر به وجود 118 شهید گمنام در 22 نقطه از استان است که از این تعداد دانشگاه تبریز و علوم پزشکی پنج شهید گمنام، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان یک شهید گمنام را دل خود جای داده و پیکرهای دو شهید گمنام دیگر نیز در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تدفین شد.

وی با بیان اینکه 26 نقطه دیگر استان نیز درخواست تدفین شهید گمنام را داشته اند، تصریح کرد: رسالت عصر حاضر حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه‌حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.

گفتنی است، مراسم شام‌غریبان این شهدای والامقام امشب در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز از ساعت 18 تا 20 و در تالار فتح خیبر واقع در خیابان باغشمال از ساعت 17:30 تا 20 برگزار می‌شود./935/پ202/ع

ارسال نظرات