۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۹۸۰
اندیشمند الجزایری:

ولایتمداری ویژگی بانوی نور و آینه است

خبرگزاری رسا ـ محقق و اندیشمند الجزایری با بیان اینکه جامعه بشری تشنه معارف بی‌کران علوی و فاطمی است، گفت: ویژگی مهم بانوی نور و آیینه، ولایتمداری است.
زهرا


به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عبدالباقی، محقق و اندیشمند الجزایری در مراسم ایام شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه اردبیل اظهار داشت: تمام مسلمانان جهان با بیداری و بصیرت کامل آماده دریافت معارف دین اسلام و اهل بیت نبی مکرم اسلام هستند تا با پذیرش چنین آموزه‌هایی بتوانند راه حق و حقیقت را از باطل تمیز دهند.

وی با بیان این‌که جامعه اسلامی امروز از سیطره نظام استکباری خارج شده و خود تصمیم‌گیر اصلی در پیشبرد امور است، تصریح کرد: با تداوم قیامی که از تونس و مصر آغاز شد و به سرنگونی دیکتاتورهای مختلف منطقه‌ای انجامید، در سال‌های آینده شاهد وحدت و همدلی امت اسلامی با تکیه بر معارف و اندیشه‌های اسلامی می‌باشیم چرا که تنها راه عزت و بقای جامعه اسلامی را در تبعیت از سیره و سلوک ائمه اطهار می‌دانیم.

عبدالباقی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: برای شناخت ابعاد شخصیتی بزرگان دین اسلام نظیر فاطمه زهرا (س) و امام متقیان حضرت علی (ع) باید به زندگی سراسر نور و عظمت این دو بزرگوار توجه کنیم چرا که زندگی ساده، بی‌آلایش و سراسر عاطفه و محبت حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمؤمنین می‌تواند محوریت سلوک و رفتار اجتماعی، فردی و زندگی خانوادگی ما باشد.

وی بارزترین ویژگی بانوی نور و آیینه را ولایتمداری اعلام کرد و ادامه داد: ‌اصلی‌ترین محور ولایتمداری صدیقه کبری همراهی و همسویی با همسر بزرگوارش است که هیچ وقت از امام عصر خود پا فراتر نگذاشته و لحظه‌ای نیز عقب نمانده است.

این محقق و اندیشمند الجزایری اضافه کرد: یگانه بانوی عالم هستی نه تنها در نزد پدر بزرگوار خود بلکه در نزد عموم مسلمانان از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است و شخصیت ایشان همیشه مورد تحسین مسلمانان و حتی انسان‌های آزاده غیرمسلمان است.

وی گفت: ‌براساس اسناد تاریخی و روایی حضرت فاطمه زهرا (س) دختر نبوت، همسر ولایت و مادر حسنین است که از اقیانوس بی‌کران معرفت برخوردار است که می‌تواند جامعه ما از آن سیراب شود.

محقق و اندیشمند الجزایری در پایان سخنان خود بیان کرد: هر چند انسان‌های زمینی نمی‌توانند به معنای کامل از این همه نعمت و برکت بهره ببرند اما شیفتگی و دلدادگی به حریم حضرت زهرا (س) معرفتی عمیق در وجود آدمی برقرار می‌کند./935/د103/ع

ارسال نظرات