۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۹۸۱
به منظور مرمت ایوان حرم علوی؛

16 کیلو گرم طلای جمع آوری شده به نجف اشرف ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان گفت: تاکنون نزدیک به 20 میلیارد ریال وجه نقد از سوی مردم استان خوزستان جمع آوری شده که پس از تبدیل آن به طلا به نجف اشراف ارسال می‌شود.
حرم امام علي


حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا تصریح کرد: طلاهای اهدایی مردم برای مرمت ایوان طلای حرم مطهر امام علی (ع) از طریق ستادهای فرعی در شهرستان های استان جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 16 کیلوگرم طلای جمع آوری شده شامل نذورات و هدایای محبان ولایت به منظور مرمت و بازسازی ایوان حرم امام علی (ع) به نجف اشرف ارسال شده است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان یادآورشد: عین طلاهای اهدایی پس از ذوب در کارگاه های مخصوص، در طلاکاری ایوان حرم علوی به کار برده خواهد شد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان ابراز داشت: برای طلاکاری 12هزار و 500 خشت ایوان حرم علوی 125میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه اعلام شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان، پروژه مرمت و طلاکاری ایوان حرم علوی که مردم خوزستان آن را برعهده گرفتند تا پایان سال1391 به اتمام خواهد رسید.

لازم به ذکر است، ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان به هر یک از افراد خیر که مبلغ 10میلیون ریال معادل هزینه طلاکاری یک خشت ایوان حرم علوی را پرداخت کنند سند افتخار اهدا می کند.

پروژه طلاکاری ایوان حرم علوی دو سال پیش با موافقت و اجازه حضرت آیت الله سیدعلی سیستانی از مراجع عظام تقلید شروع و متعاقب آن قرارداد انجام این پروژه به طور رسمی منعقد شد.

گفتنی است هم اکنون سه اکیپ ویژه به نیابت از مردم خوزستان در حال انجام پروژه طلاکاری ایوان حرم حضرت علی (ع) هستند./9458/ت302/ع

ارسال نظرات