۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۰۱۲
امام جمعه موقت اردبیل:

ارزش انسان در ولایت‌پذیری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فروغی گفت: بهترین درسی که حضرت فاطمه زهرا(س) به شیعیان خود دادند دفاع و حمایت از ولایت تا سر حد جان بود.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل شب گذشته در مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطه زهرا(س) در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: بلندنظری و جامعه‌نگری حضرت فاطمه(س) الگو و سرمشق مناسب برای بانوان تمام جوامع است.

وی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) عمر خود را در دفاع از کیان اسلام و حریم ولایت فدا کرد، گفت: ارزش انسان در ولایت‌پذیری است، کمال دین رسول خدا نیز در پرتو ولایت‌پذیری نهفته است.

حجت الاسلام فروغی ادامه داد: همان‌گونه که حضرت زهرا(س) در دفاع از کیان اسلام و حریم ولایت آماده بود، زنان ایرانی نیز ضمن الگو قرار دادن این اسوه باید راه آن حضرت را ادامه دهند، امروز حجاب و عفت مظلوم واقع شده که زنان باید به این فریضه الهی توجه بیشتری کنند.

امام جمعه موقت اردبیل تصریح کرد: جامعه ایران برآمده از باورهای دینی و اعتقادات اصیل اسلامی بوده و جامعه‌ای که به خون هزاران شهید آراسته شده بی‌حجابی و بدحجابی در آن قابل قبول نیست.

وی افزود: بهترین درسی که حضرت فاطمه زهرا(س) به شیعیان خود دادند دفاع و حمایت از ولایت تا سر حد جان بود، در دوران غربت و مظلومیت حضرت علی(ع) نخستین مدافع ولایت حضرت زهرا(س) بود و نخستین شهیده راه ولایت نیز خود ایشان هستند.

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه بر استفاده از فرصت های زندگی در زمینه تعالی و کمال به حقیقت تاکید کرد و با بیان اینکه انسان نباید اسیر غرایز خود باشد، اظهار داشت: در برابر این غرایز تعالیم وحیانی مسیری را تعیین کرده که به ربوبیت منتهی می شود.

حجت الاسلام فروغی ادامه داد: انسان با قرار دادن خود در این مسیر و عدم تبعیت محض از غرایز به لذایذی می رسد که بر خلاف لذایذ دنیوی تمام شدنی نیست، برخی افراد اسیر جوانی یا مقاطع سنی مختلف شده اند، نباید اجازه داد تا جوانی انسان را اسیر خود کند بلکه باید از جوانی بیشترین بهره معنوی را برد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه بایستی سیره حضرت زهرا در تعالی انسانی مورد توجه قرار گیرد، گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای تفکر در آرمان، مسیر و زندگانی ائمه اطهار است./935/پ202/ع

ارسال نظرات