۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۲۷۱۰۸
امام جمعه اردبیل:

نگرش مسؤولان به معلمان تغییر یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل،‌ با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان به معلمان،‌ گفت: مسؤولان باید نگرش خود را نسبت به این قشر و همچنین عرصه علم،‌ادب و تعلیم و تربیت تغییر دهند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر، با تبریک فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم، اظهار داشت: توجه به جایگاه و عظمت کار معلمی بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ شغلی به اندازه معلمی شاهد احیای نفوس و تربیت نسل‌های آینده نیستیم، افزود: ذرات عالم برای معلم دعای خیر می‌کنند، عظمت و جایگاه نبی مکرم اسلام نیز از باب علم و عظمت آموزش تعلیم است که خداوند متعال نیز در قرآن کریم در آیات مختلف به این امر توصیه می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسؤولان باید نگرش خود نسبت به قشر معلم و حوزه علم و ادب و تربیت را تغییر دهند، گفت: معلمان به لحاظ اینکه نیاز اساسی جامعه یعنی علم را تامین می نمایند، از مقام و جایگاه خاصی برخوردار هستند و نیاز هست که جامعه و مسوولان دیدگاه خود را متناسب با مقام این قشر تنظیم کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته کار و کارگر، اظهار داشت: نقش کارگرانی که با عرق جبین روزی حلال خانواده خود را به دست می آورند، بسیار ارزشمند است، همان گونه که پیغمبر گرامی اسلام (ص) در طول عمر پر برکت‌شان فقط بر دست حضرت زهرا(س) و نیز کارگر بوسه زده‌اند که این نشان دهنده ارزش والای کارگران است.

امام جمعه اردبیل لازمه تحقق شعار سال جاری را توجه به نقش کارگران در تولید ملی دانست و خاطر نشان کرد: در دنیایی که زورمداران بی منطق فقط برای خودشان حق ویژه قائل هستند، تلاش کارگران مؤمن و زحمتکش ایرانی در رسیدن کشورمان به خودکفایی کامل بسیار ارزشمند و ستودنی است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات جامعه کارگران استان اردبیل و تاخیر در پرداخت معوقات آنان از مسوولان ذیربط خواستار توجه جدی به این موضوع شد و از کارفرمایانی که به فکر پرداخت حقوق و دستمزد کارگران نیستند انتقاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه تاکنون در شناساندن عشایر استان اردبیل و منطقه مغان کوتاهی شده است، اظهار داشت: تولید سالانه حجم زیادی از انواع فرآورده های مختلف و مهم دامی به ارزش کلی 214 میلیارد تومان و داشتن یک و نیم میلیون واحد دام از ویژگی های مهم عشایر استان اردبیل است.

وی ادامه داد: عشایر استان اردبیل با ویژگی های منحصر به فرد در زمینه اقتصادی و تولید از ابتدای انقلاب تاکنون نقش مؤثری در تامین بخش مهمی از نیازهای داخلی کشورمان در زمینه های دامی و کشاورزی داشته‌اند و با توجه به نامگذاری امسال به سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» می‌توان از قابلیت‌های کم نظیر این قشر برای تحقق اهداف بسیار مهم این نامگذاری بهره برد./935/201/ج
ارسال نظرات