۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۱۲۵

وقف زمین برای احداث حوزه علمیه در شبستر

خبرگزاری رسا ـ یک واقف شبستری، باغی به ارزش 5 میلیارد ریال جهت احداث حوزه علمیه در این شهرستان اهدا کرد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین‌ حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مهدی مهدی پور قائم مقامی، واقف خیر اندیش شبستری، یک قطعه باغ در این شهرستان جهت احداث حوزه علمیه اهدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: این قطعه باغ به متراژ پنج هزار مترمربع به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال جهت احداث حوزه علمیه و پرداخت هزینه‌های جاری آن وقف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره نکوداشت مقام علمی و عرفانی شیخ سلآر سال جاری در تبریز خبر داد و گفت: زندگانی و سیره علمی و عملی، اساتید و شاگردان، دیدگاه صاحب نظران نسبت به شیخ، مبانی وقف در اندیشه فقهی شیخ سلار، تاثیر اندیشه های فقهی، اصولی و کلامی، مبانی اجتهادی شیخ سلار و نوآوری های فقهی و اصولی شیخ از مهمترین محورهای مقالات این کنگره خواهد بود.

وی فقه سیاسی در اندیشه شیخ سلار، موقعیت سیاسی اجتماعی شیخ سلار و نقد اندیشه های فقهی، اصولی و کلامی وی را از دیگر محورهای مقالات کنگره برشمرد و گفت: همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت شیخ سلار نخستین فقیه شیعی ایرانی؛ وضعیت حوزه علمیه در عصر آن عالم وارسته و موقعیت علمی فرهنگی مدارس علمیه عصر شیخ سلار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال مقالات 15 تیرماه سال‌جاری است، گفت: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره واقع در تبریز – خیابان آزادی – اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اتاق 208 ارسال و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 3369087-3368554-0411 تماس بگیرند و یا به سایت www.sharghi.awqaf.ir مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متأسفانه مقام و شأن مرحوم شیخ سلآر هنوز میان مردم آذربایجان شناخته نشده است، گفت: آن عالم جلیل القدر از شاگردان حضرات آیات شیخ مفید و سیدمرتضی علم الهدی و استاد شیخ طوسی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که مقبره شیخ سلآر در شهرستان خسروشهر واقع شده است، افزود: تلاش می‌شود تا زمان برگزاری کنگره نکوداشت آن عالم وارسته، مقبره ایشان نیز مرمت و بازسازی و برای زیارت عموم مردم متدین آذربایجان ساماندهی شود./935/ت302/ج
ارسال نظرات