۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۱۲۶
خطیب جمعه قطیف عربستان:

افزایش فقر و تبعیض سبب گرایش عربستانی ها به خودکشی شده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان گفت: مقامات عربستان هیچ اهتمامی به حل مشکلات مردم ندارند، و مشکلات فراوان در این کشور، مردم را به سمت خودکشی سوق می دهد.
شيخ حسن صفار؛ خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الراصد، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان طی سخنانی در مسجد امام رضا (ع) این شهر، با اشاره به افزایش آمار خودکشی در عربستان گفت: عدم اجرای اصلاحات سیاسی، ادامه یافتن فساد اداری، گسترش بیکاری و استمرار فقر و محرومیت در عربستان سبب افزایش آمار خودکشی در میان شهروندان شده است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که اقدام به خودکشی می کنند از مشکلات روحی و گسترش مشکلات زندگی به این اقدام تن می دهند و چون راهی برای حل این مشکلات نمی بینند و امیدی برای بهبود وضعیت خود نمی بینند، خودکشی می کنند.

حجت الاسلام صفار از وضعیت نامطلوب معیشیت در عربستان انتقاد کرد و اظهار داشت: بیش از 70 درصد شهروندان سعودی از داشتن ملک محروم هستند، ولی برخی از افراد بر بسیاری از زمین های کشور تسلط یافته اند. جوانی که نمی تواند برای خود و خانواده اش یک آپارتمان تهیه کند مطمئنا به انحراف کشیده می شود و این یکی از دلایل خودکشی است.

وی ادامه داد: کودکان باید در کشور اسلامی عربستان با دین و شریعت بزرگ شده و آموزه های دین را در مدرسه و مسجد و از خطبه های دینی فراگیرند، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که آمار خودکشی در جامعه دینی عربستان نیز در حال افزایش است.

شیخ حسن صفار بیان داشت: جامعه عربستان از ثروت های فراوانی بهره مند است، اما بحران های روحی در این جامعه ثروتمند در حال افزایش است و شهروندان که مشکلات خود را در حال پیچیده تر شدن می بینند.

این عالم شیعه با اشاره به آمار خودکشی که از سوی وزارت کشور منتشر شده است، گفت: آمارهای رسمی که از سوی وزارت کشور منتشر شده است نشان می دهد که خودکشی در عربستان نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و بیش از 84 درصد افرادی که خودکشی کرده اند نیز جوانان کمتر از 35 سال هستند./980/ب902/ک

ارسال نظرات