۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۲۷۱۳۴
عضو خبرگان رهبری:

دفاع از مرزهای عقیدتی بر عهده علماست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: دفاع از مرزهای اعتقادی و فکری اسلام بر عهده علما، روحانیان و حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: سالروز شهادت استاد مطهری با عنوان روز بزرگداشت مقام شامخ معلم نامگذاری شده که فرصتی برای تامل و تعمق در اندیشه های آن شهید بزرگوار است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری تئورسین و نظریه پرداز مهم شیعه بوده است، گفت: آن عالم ربانی به عنوان فیلسوفی بزرگ، خیر و برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی داشت که امروز نیز آثار وی از جامعیت بالایی برای استفاده تمام اقشار و نسل های جوان برخوردار است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر شناساندن شخصیت، آرمان و اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری برای نسل جوان جامعه ادامه داد: روزی که ملت ایران آن عالم فرزانه را از دست داد، با نام روز معلم مزین شد، در حقیقت اهمیت کار معلم، با رسالت روحانیت شیعه ارتباطی تنگاتنگ دارد.

وی گفت: دفاع از مرزهای جغرافیایی بر عهده نیروهای نظامی، ارتش و سپاه بوده و دفاع از مرزهای اعتقادی و فکری اسلام نیز بر عهده علما، دانشمندان، اندیشمندان، حوزویان، دانشگاهیان و اهل علم، قلم و بیان است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید هبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: در این راستا، با همت مسوولان عالی رتبه کشور، بروکراسی ها و موانع اداری حذف شده و بانک ها در ارایه تسهیلات برای سرمایه گذاری، همکاری بیشتری انجام داده و بر حسن انجام آن نظارت کافی بعمل آورند.

وی ادامه داد: اگر در زمان حاضر رونق تجاری در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دیده می شود، به واسطه سرمایه و پول های سرمایه گذاری شده ایرانی ها در آنجاست، امید است سرمایه‌گذاران ایرانی نیز برای ایجاد زمینه اشتغال در داخل کشور، احساس مسؤولیت کرده و منابع خود را در داخل به کار بندند.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تحقق این امور نباید فقط در حد شعار و یا نامه های اداری باشد، تصریح کرد: امروز بایستی از شعارزدگی در امور پرهیز شود و در میدان عمل نسبت به تحقق منویات رهبری اقدامات اساسی صورت گیرد./935/پ203/ع

ارسال نظرات