۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۱۸۹
مدیر حوزه علمیه تبریز:

شهید مطهری سدی در مقابل انحرافات عقیدتی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تبریز گفت: علامه شهید مطهری با تالیف آثاری ماندگار به مبارزه با انحرافات عقیدتی و تهاجم فکری غرب پرداخت.
حجت الاسلام سيدي ثاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع اظهار داشت: شهید مطهری با شناخت و آگاهی کامل از شرایط و موقعیت جهان اسلام، به تالیف آثاری پرداخت که هنوز نیازمند تعمق و تفکر در آن هستیم.

وی با بیان اینکه علامه شهید مطهری با تالیف آثاری ماندگار به مبارزه با انحرافات عقیدتی و تهاجم فکری غرب پرداخت، خاطر نشان کرد: در شرایطی که جریان های مختلف انحرافی در داخل و خارج از کشور نسبت به انحراف افکار و تفکرات عقیدتی جوانان شیعی سم‌پاشی می کردند، شهید مطهری با منطق اسلامی به مقابله با این جریانات پرداخت.

حجت الاسلام سیدی ثانی با تشریح برخی از ابعاد شخصیتی استاد مطهری افزود: آن شهید مظلوم بدون هیچ تنشی، پاسخ عقلایی و مبتنی بر اصول دینی و کلامی اسلام، به شبهات معاندان و منافقان داخلی داشت و آثار آن بزرگوار نشان از عمق تفکراتش دارد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز با تاکید بر رسالت خطیر روحانیت و مبلغان حوزوی نسبت به هدایت افکار عمومی تصریح کرد: مخاطبان امروز روحانیت با مخاطبان چند دهه پیش تفاوت دارند، امروز اطلاعات فردی و اجتماعی آحاد جامعه به حدی ارتقا یافته که نیازمند شنیدن سخنانی تازه پای منبر هستند.

وی با بیان اینکه ارتقای معلومات عمومی و آگاهی به زمان لازمه موفقیت مبلغان حوزوی است، گفت: مخاطب شناسی، آگاهی به زمان و مکان، کوتاه و گزیده گویی، به روز بودن و ارتباط صمیمی و عاطفی با مخاطبان از دیگر عوامل توفیق مبلغان خواهد بود.

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: شیوه تبلیغی بزرگان حوزه، از جمله استاد شهید مطهری می تواند الگویی مناسب برای روحانیت قرار گیرد، آن علامه بزرگوار با شناسایی و شناخت شبهات به شیوه ائمه اطهار به پاسخگویی و مقابله با فتنه های زمان می پرداخت./935/پ202/ع

ارسال نظرات