۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۱۹۱
حجت الاسلام فائق ولی اوغلو:

علمای شیعی در جمهوری آذربایجان تحت فشار هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته دفاع از حجاب و محبوسان به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان گفت: از سران کشورهای اسلامی می خواهیم به داد مسلمانان مظلوم آذربایجان برسند.
حجت الاسلام فائق ولي اوغلو، رئيس کميته دفاع از حجاب و محبوسان به ممنوعيت حجاب در جمهوري آذربايجان


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفترمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، حجت الاسلام فائق ولی اوغلو در دیدار از دفنر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمالغرب کشور اظهار داشت: کمیته دفاع از حجاب و محبوسان به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان ضمن انتقاد از ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس متوسطه، ممنوعیت وجود نمادهای اسلامی در ادارات دولتی، ممنوعیت صدور اسناد هویتی با عکس دارای پوشش اسلامی، ممنوعیت فروش کتب دینی، نقض حقوق دینداران، روحانیان و فعالان مذهبی، خواستار توقف اقدامات اسلام ستیزانه در کشور مسلمان آذربایجان می باشد.

وی به مشکلات مسلمانان در این کشور اشاره کرد و گفت: شیعیان و علمای شیعی در این کشور در سختی زیادی هستند و از سوی دولت، فشار زیادی به آنها تحمیل می‌شود.

رئیس کمیته دفاع از حجاب و محبوسین حجاب با اشاره به برگزاری برنامه منافی شئونات اسلامی و انسانی در جمهوری آذربایجان، در می 2012، گفت: با حمایت دولت آذربایجان و صرف هزینه چند‌صد میلیون دلاری، قرار است برنامه‌ای تحت عنوان گروه موسیقی «یِورو ویژن2012» مجلسی کفر که متشکل از همجنس‌بازان است در پایتخت این کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه هر یک از علما و مردم متدین این کشور که به این کار ضد دینی وانسانی اعتراض می‌کنند، با متهم شدن به جرم‌هایی چون جاسوسی،‌ فعالیت در عرصه مواد مخدر و یا حمل اسلحه، به زندان محکوم می‌شوند افزود: در حال حاضر، نزدیک به 20 تن از علما و تعداد زیادی از مردم متدین آذربایجان که به هر نحوی، به سیاست‌های صهیونیستی و ضد دینی در این کشور اعتراض کرده بودند در زندان به سر می‌برند و هر روز، بر این تعداد افزوده می‌شود.

حجت الاسلام ولی اوغلو با بیان اینکه جمهوری آذربایجان با بیش از 85 درصد شیعه ، دومین کشور شیعی جهان شناخته می شود ادامه داد: این خطه از جهان تشیّع بارها مورد ستم ظالمان و طاغوتان قرار گرفته چه آن شاهان بی کفایت که باعث تکه تکه شدن این اراضی شدند و چه روس تزار که خون هزاران نفر را فقط بخاطر کشور گشایی و استفاده از منابع این سرزمین ریخت و چه ارمنی های غاصب که هم خاک شیعه را غصب و هم خونش را ریخته است و هم حاکمان ظالم کنونی که دنباله رو سیاست روس کمونیست می باشند و بدترین سیاست های ضد دینی را در قبال مردم مسلمان آذربایجان بکار گرفته مسجدها را تخریب می کنند، زنان مسلمان در مدارس و دانشگاه ها کشف حجاب می شوند، هرگونه نماد اسلامی از مجامع و انظار عمومی جمع آوری می شود، هرگونه عزادری و مجالس مذهبی ممنوع می شود و هرکس قصد تبلیغ اسلام را داشته باشد به سالها حبس محکوم می شود.

وی با بیان اینکه ضروریات دین توسط رسانه های عمومی و اشخاص به سخره گرفته شده ، به پیامبر اسلام توهین می شود و معترضین به این مسئله دستگیر و دینداران مورد بدترین شکنجه ها قرار می گیرند افزود: نفرت عمومی به حکومت استبدادی الهام علی اف، که بعد از پدرش حیدر علی اف در لوای آشکار آمریکا و صهیونیسم حکومت را بدست گرفت، هر روز بیشتر می شود.

حجت الاسلام ولی اوغلو با بیان اینکه پشت صحنه ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان، صهیونیست‌ها و امپریالیست‌ها هستند، گفت: امروزه در جمهوری آذربایجان آزادی‌های اجتماعی با قوانین و ارزش‌های اخلاقی سازگار نیست، آیا برای مقامات دولت باکو ارزش‌های دینی و اخلاقی بی‌ارزش است؟!

رئیس کمیته دفاع از حجاب و زندانیان مدافع حجاب جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه حقوق فرزندان محجبه این آب و خاک پایمال می‌شود، ادامه داد: دینداران بدون هیچ گناهی در زندان‌ها به سر می‌برند ما تا به حال صبر کردیم تا مشکلات حل شود، امیدوار بودیم که حاکمیت از خویشتن‌داری و صبر ما استفاده کرده و مشکلات را حل کند، اما وضع هر روز بدتر می‌شود.

وی در ادامه این دیدار خواستار حمایت علنی کمیسیون حقوق بشراسلامی از مردم مسلمان و مظلوم جمهوری آذربایجان شده و افزود: ما بر لزوم پیگیری حقوقی نقض حقوق بشر توسط دولت آذربایجان تاکید نموده و در پی ارائه موارد نقض حقوق بشر توسط دولت آذربایجان از طریق مجامع بین المللی همچون کمیسیون حقوق بشراسلامی هستیم./935/د102/ع

ارسال نظرات