۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۲۲۹
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

اختصاص نیم میلیارد ریال به تکمیل پروژه های حوزوی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی از اختصاص نیم میلیارد ریال اعتبار به تکمیل و ساخت پروژه های عمرانی حوزوی خبر داد.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 13 پروژه عمرانی حوزوی در دست ساخت است که تکمیل و اتمام آنها تنها در صورت تامین اعتبارات لازم محقق می شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مرکز مدیریت استان، نیم میلیارد ریال اعتبار مازاد بر اعتبارات استانی حوزه های علمیه از سوی استاندار آذربایجان غربی به تکمیل و ساخت پروژه های عمرانی حوزوی در استان اختصاص یافته است.

حجت الاسلام قهرمانی، حوزه علمیه امام خامنه‌ای را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: ساخت این پروژه عظیم از سال 86 آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در مرحله سفت‌کاری است.

این مسوول اعتبار اختصاص یافته به تکمیل حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه را 500 میلیون تومان اعلام و اظهار امیدواری کرد که با اعتبار اختصاص یافته در سالجاری بخشی از این پروژه مهم حوزوی به اتمام برسد.

به گفته مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، قریب به 900 میلیون تومان اعتبار نیز به توسعه و عمران مراکز حوزوی مرکز استان و شهرستانهای خوی، سلماس میاندوآب و همچنین تکمیل استادسرای مرکز مدیریت استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته تلاش های بسیاری برای توسعه زیرساخت های فیزیکی و نرم افزاری حوزه های علمیه برای ترویج و تعمیق کیفی و محتوایی معارف اسلامی صورت گرفت، اگر چه روند این فعالیت ها در استان به سبب کمبود اعتبارات اختصاصی به حوزه های علمیه به ویژه در مرکز استان بسیار کند است؛ اما سعی می شود با برنامه ریزی های انجام شده بیشترین بهره را از کمترین امکانات داشته باشیم.

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: در حال حاضر در آذربایجان غربی هشت حوزه علمیه فعال وجود دارد که حوزه علمیه شاهین دژ در یک سال گذشته به مجموعه مدارس علمیه استان اضافه شده است./936/پ202/س
ارسال نظرات