۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۲۴۲

فراخوان جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز خبر داد.
حرم رضوي، امام رضا


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که در سال جاری با میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: جشنواره یاد شده به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(ع) و همزمان با ایام دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی همچنین گرامی‎داشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره یاد شده عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی موضوعات جشنواره را شامل آداب و فرهنگ زیارت، حرم مطهر رضوی و آثار و ابنیه‌ها و امام‌زادگان، وقف و فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا(ع)، جلوه‌های مشهدالرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان و دلدادگان حضرت جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور عنوان کرد.

داننده برگزاری نشست تخصصی و کارگاه های آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا(ع) و چاپ و رونمایی عکسهای برگزیده جشنواره را از برنامه‌های جانبی این جشنواره عنوان کرد.

براساس این گزارش هر هنرمند عکاس می‌تواند حداکثر 10 عکس به صورت تک عکس و هفت عکس به صورت مجموعه بر روی سی‌دی با فرمت jpeg در اندازه 40*30 سانتی متر و با دقت dpi 300 ارسال کند.

علاقه‎مندان می‌توانند آثار خود را تا بیستم مردادماه 1391 به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر، ‌دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی
www.akserazavi.ir مراجعه کنند.

جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، شورای فرهنگ عمومی استان، انجمن هنر عکاسی و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود./935/د101/ب

ارسال نظرات