۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۲۵۰
در دیدار اعضای شورای شهر قم مطرح شد؛

تاکید آیت‌الله نوری همدانی بر تلاش مسؤولان برای رفع مشکلات قم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان قم به عمران و آبادانی و رفع مشکلات این شهر،‌ گفت: مسؤولان باید تلاش کنند تا این شهر به جایگاه برجسته خود دست یابد.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه شهر قم در زمان ائمه معصومین علیهم السلام جایگاه و شکوه و عظمت خاصی داشته است، اظهارداشت: مسؤولان قم تلاش کنند تا این شهر به حالت اولیه خود باز گردد.

وی افزود: در گذشته حدود 200 محدث در این شهر وجود داشته است که آثار، کتابخانه‌ها و مراکز فعالیت‌شان در زمان حمله مغول از بین رفت، هنوز هم بعد از گذشت این همه سال شهر قم به جایگاه اولیه  باز نگشته است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مردم ما حاضرند برای انقلاب جان خود را فدا کنند، مسؤولان را به خدمت رسانی بیش از پیش به مردم توصیه کرد و گفت: خدمت به مردم اجر و ثواب زیادی دارد، امام سجاد علیه السلام می فرماید«خدمت به مردم از شریف‌ترین عبادت‌ها است»

حضرت آیت‌ الله نوری همدانی با بیان اینکه وجود حرم حضرت معصومه سلام الله علیها،‌ مسجد مقدس جمکران و حوزه‌علمیه شرایط ویژه‌ای را برای این شهر ایجاد کرده است، اظهار داشت: اداره امور چنین شهر پر رفت و آمدی که مورد توجه همگان است سختی‌های خاص خود را دارد،‌از این رو شورای اسلامی شهر و دیگر مسؤولان با فکر و تلاش خود سعی کنند تا بیش از پیش رفاه و آرامش را برای زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) فراهم آورند.

این مرجع تقلید با اشاره به اجرای پروژه مونوریل در قم،‌ خواستار توجه مسؤولان به حفظ حریم‌های قدسی در اجرای آن شد و تاکید کرد: ساخت و ساز و اجرای این پروژه باید به گونه‌ای باشد که از مقابل حرم مطهر عبور نکند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر رییس شورای اسلامی شهر  قم در ابتدای این جلسه گزارشی از نحوه عملکرد این نهاد در سال گذشته ارائه داد و گفت: در سال 90 پروژه های عمرانی بسیار مهمی کلید خورد که با اجرایی شدن آنها مشکلات ترافیکی شهر تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدهی های ناشی از پروژه پیامبر اعظم(ص) به دولت بی دلیل نبوده است، افزود: این طرح پروژه عظیمی است که ان‌‌شاءالله با راه اندازی کامل  و درآمد ناشی از آن بدهی دولت نیز پرداخت خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر  قم با تشریح یازده پروژه عمرانی گسترده این شهر، اذعان داشت: با اجرایی شدن این طرح‌ها مشکلات ترافیکی اطراف حرم مطهر، میدان صفائیه و ورودی پردیسان حل و از منطقه 2 نیز محرومیت‌زدایی خواهد شد./928/پ201/ج

ارسال نظرات