۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۲۷۳

همایش روحانیت و زکات در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی نقش روحانیان و مبلغان دینی در ترویج فرهنگ پرداخت زکات به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می شود.
زکات


حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همایش روحانیت و زکات با هدف بررسی نقش روحانیان و مبلغان دینی در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در تبریز برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش سه شنبه دوازدهم اردیبهشت به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و با همکاری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شده و همچنین با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دبیر ستاد اقامه نماز کشور و روحانیان طرح هجرت و مستقر استان همراه خواهد بود.

دشتی بهره‎مندی از ظرفیت موجود در حوزه های علمیه و قشر روحانی در توسعه فرهنگ نوع‎دوستی و ترویج آموزه های دینی را امری ضروری دانست و افزود: سالانه تعدادی از روحانیان از سوی این مرکز برای ترویج و جمع آوری فرهنگ زکات به روستاهای استان اعزام می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: روحانیان مروج فرهنگ زکات ضمن ارتباط چهره به چهره با کشاورزان و روستائیان، نسبت به جمع آوری و مدیریت هزینه ها اهتمام ویژه ای دارند.

وی خواستار تعامل و هم اندیشی حوزه های علمیه و اداره کل کمیته امداد آذربایجان شرقی در زمینه انعکاس اهمیت و ضرورت پرداخت زکات از دیدگاه اسلامی شد و اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته فرهنگ پرداخت زکات به عنوان واجب شرعی در روستاهای کشور مغفول واقع شده است.

دشتی با بیان این‌که روند پرداخت زکات در کشور سیری صعودی در سال‌های اخیر داشته است، گفت: هم اکنون بیش از 350 روحانی و مبلغ در روستاهای سراسر کشور به امر تبلیغ زکات مشغول هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال فرهنگ سازی گسترده و همگانی در سراسر کشور در خصوص پرداخت زکات هستیم، بایستی روحانیان مبلغ فریضه زکات در روستاها افزایش چشمگیری داشته باشد.

گفتنی است، همایش «روحانیت و زکات» فردا دوازدهم اردیبهشت از ساعت 15 در مسجد جامع تبریز برگزار خواهد شد./935/پ 202/ب

ارسال نظرات