۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۲۸۶
آیت الله شبستری:

تقدم ایرانیت بر اسلامیت،‌ انحرافی آشکار و خیانت به تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مطهری با گروه های منحرف‌،‌ مارکسیسم و ملی گرایان مقابله کرد، گفت: اگر امروز عده‌ای ملی‌گرا سخن از مقدم بودن ایرانیت بر اسلامیت به میان می آورند، باید گفت که این یک انحراف آشکار و خیانت به تاریخ است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران، مسؤولان و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: شهید مطهری مصداق بارز معلم الخیر است، چراکه با شخصیت جامع الاطراف خویش توانست در مقابل بسیاری از انحرافات و جریان های التقاطی ایستادگی کند.

وی ادامه داد: آن شهید بزرگوار در شرایطی قرار گرفت که برای ادای دین نسبت به انقلاب اسلامی بایستی با چند گروه انحرافی مقابله می کرد، از یک طرف مارکسیسم و کمونیسم و از سوی دیگر جریان های فمینیستی و ملی‌گرایان به دنبال ضربه زدن به آرمان‌های اصلی انقلاب بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: البته در آن دوران آن شهید بزرگوار با جریان متحجرین و گروهک‌های انحرافی همچون فرقان نیز رو به رو بود که همواره به دنبال تفسیر به رای از آیات، روایات و احادیث بودند، در چنین شرایطی علامه مطهری با تالیف آثار متعدد و سخنرانی‌های روشنگرانه توانست بصیرت بخش جامعه اسلامی باشد.

آیت‌الله شبستری خاطر نشان کرد: با وجود گذشت بیش از سه دهه از شهادت استاد مطهری، بسیاری از آثار آن شهید می‌تواند در سطوح عالی مدارس و دانشگاه ها به عنوان کتب درسی مورد استفاده طلاب و دانشجویان قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی از آثار استاد مطهری اظهار داشت: اگر امروز عده‌ای ملی‌گرا سخن از مقدم بودن ایرانیت بر اسلامیت به میان می آورند باید گفت که این یک انحراف آشکار و خیانت به تاریخ است، شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام به این شبهات پاسخ داده اند، مسلما ایرانیان در حق اسلام خدماتی داشته اند، اما آنچه که این کشور را از آداب و رسوم غلط و انحرافی نجات داد، اسلام بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه شهید مطهری با التقاط و تحجر نیز مقابله جدی داشت، گفت: ایشان با سخنرانی‌های کوبنده مقابل جریان ارتجاعی ایستاد و اثبات کرد که این انقلاب زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود، مساله ای که در آن دوران عده ای سخت به مخالفت برخاستند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری از عمق جان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را پذیرفته بود، افزود: در شرایطی که التقاطیون درصدد ترویج عقاید ضاله خود به اسم اسلام بودند، شهید مطهری توانست با روش تبلیغی مورد تاکید اسلام و بحث‌های مختلف با جریان‌های انحرافی پاسخگوی بسیاری از شبهات باشد.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر الگوگیری معلمان و دبیران مدارس از روش تبلیغی شهید مطهری، اظهار داشت: معلمان باید در کلاس‌های درس بیش از گذشته نسبت به مساله ولایت فقیه بپردازند، بحث های تربیتی تنها بر عهده دبیران پرورشی نیست و دیگر معلمان نیز می توانند در کنار آموزش دروس متداول به بحث های تربیتی نیز بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه بایستی نسل جوان جامعه را از انحرافات و فتنه‌های زمان نجات دهیم، گفت: بالاتر از سخن، عمل است که می‌توان دانش آموزان را با مبانی دینی بیش از پیش آشنا کرد، اگر معلمی در عمل نسبت به ادای فرائض دینی پیشقدم باشد، قطعا دانش آموزان نیز الگوبرداری خواهند کرد./935/پ202/ج
ارسال نظرات