۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۲۷۲۹۷
امام جمعه سراب:

پیشرفت کشور در گرو فراگیر شدن فرهنگ کار و تلاش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: اگر فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود، پیشرفت کشور تضمین می شود.
امام جمعه سراب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام علی‎اکبر اکرمی امام جمعه سراب، در آیین تجلیل از کارگران نمونه این شهرستان گفت: کار در اسلام عبادت محسوب شده و کارگران از جایگاه ارزنده و بالایی در یک جامعه توحیدی برخوردار هستند.

امام جمعه سراب بوسه زدن رسول گرامی اسلام(ص) بر دستان پینه بسته کارگر را حاوی پیام ها و رهنمود های گرانبهایی برای مسؤولان و مردم در یک جامعه اسلامی دانست و اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص) با آن جایگاه رفیعی که داشتند با بوسه زدن بر دستان یک کارگر نشان دادند که به دست آوردن مال حلال و تلاش برای به جریان انداختن تولید از کارهای بسیار حیاتی و مهم در یک جامعه می باشد.

وی افزود: تکریم و احترام به مقام کارگر برگرفته از سنت نبوی است.

حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد: اگر فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود، پیشرفت کشور تضمین می شود.

امام جمعه سراب حمایت از سرمایه‎گذاری و جذب سرمایه های ایرانی را در جهت تولید و اشتغال زایی از ضروری ترین نیازهای امروز کشور عنوان کرد و یادآورشد: اگر با وضع قوانین راهگشا و حذف بوروکراسی اداری سرمایه گذاران به سرمایه گذاری ترغیب شوند در این صورت معضل بیکاری هم برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام اکرمی، وضع موجود کارخانه ها را آئینه ای برای سرمایه گذاران دانست و بیان داشت: کارخانه های در حال تعطیل و ورشکسته نشان خوبی برای سرمایه گذاران نیستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت با بررسی کارشناسانه موضوع تعطیلی برخی کارخانه های مهم که بیکاری کارگران آنها را به دنبال داشته، بسته های حمایتی لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم از کارگران نمونه و برگزیده تجلیل به عمل آمد./949/پ202/ب

ارسال نظرات