۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۳۱۴
با هدف حمایت از آشوبگران سوریه؛

نمایندگان وهابی پارلمان کویت در میدان الاراده تجمع کردند

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان وهابی پارلمان کویت با هدف فشار بر پارلمان و تصویب یک قانونی جنجالی و حمایت از آشوبگران سوریه در میدان الاراده تجمع کردند.
وهابيت
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بوکس نیوز، نمایندگان وهابی کویت که درصدد به آشوب کشیدن جامعه هستند با برگزاری تجمعی تحت عنوان «یاری پیامبر معصوم و ملت مظلوم سوریه» در میدان اراده این کشور، برگزاری جلسه ویژه ای جهت تصویب قانون جنجالی اعدام توهین کنندگان به پیامبر (ص) و صحابه را خواستار شدند.

نمایندگان وهابی پارلمان کویت که بارها در این مکان تجمع کرده و به علمای شیعه خصوصا حضرت آیت الله سیستانی شدیدا توهین کرده بودند در این تجمع اظهار داشتند که فشارهای خود را جهت تصویب این قانون ادامه خواهند داد.

فلاح الصواغ از نمایندگان وهابی پارلمان با اشاره به اینکه اولین جلسه بررسی این قانون روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، این روز را تاریخی خواند و تاکید کرد که قانون اعدام در این روز به تصویب می رسد.

این نمایندگان افراطی بدون توجه به مخالفت سایر نمایندگان با این قانون، تلاش می کنند تا دیگران را نیز متقاعد سازند این قانون جنجالی که با واکنش های مخالف فراوانی روبرو شده است را به تصویب برسانند.

نکته جالب توجه در این تجمع اینست که نمایندگان وهابی در حالی به شدت از آشوبگران سوری حمایت می کنند که چند ماه گذشته نیز چنین تجمعی را درباره انقلاب ملت بحرین در همین مکان برگزار کردند، و در آن بر لزوم کشتار و سرکوب خونین انقلابیون بحرینی تاکید کردند.

گفتنی است اعضای فراکسیون وهابی پارلمان کویت به شدت تلاش می کنند قانون حبس برای توهین کنندگان به پیامبر اکرم (ص) را به اعدام تبدیل کنند که با مخالفت قاطع علما و نمایندگان شیعه مواجه شده اند.

علما و نمایندگان شیعه کویت بر این باورند بر اساس شریعت اسلامی اگر فردی به حضرت محمد (ص) توهین کند و سپس اعلام بدارد که قصد توهین نداشته یا از سخنان خود توبه کند دیگر حد بر وی جاری نمی شود.

علامه سید محمدباقر المهری، نماینده مراجع تقلید در این کشور نیز در بیانیه ای با تاکید بر عشق و علاقه شدید شیعیان به پیامبر اکرم (ع) اظهار داشت که تصویب چنین قانونی به استفتا از علمای جهان اسلام نیازمند است و نمایندگانی که با شریعت اسلامی به خوبی آگاه نیستند نمی توانند چنین حکم مهمی را تصویب کنند./980/ب902/ک

ارسال نظرات