۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۳۶۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

آموزش همراه با عمل بهترین نوع تعلیم و تربیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام، تبلیغ دین در بطن جامعه را یکی از مهمترین و مؤثرترین شیوه‌ها و روش های آموزشی دانست.
آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم، گفت: کاری کنید که همه شما معلم یکدیگر باشید، هرکس هرچه می آموزد عمل کند و به دیگران نیز تعلیم دهد تا علم در سطح اجتماع ارتقاء پیدا کند.

وی بهترین نوع تعلیم را آموزش همراه با عمل دانست و با تاکید بر ضرورت توجه مراکز علمی و آموزشی به آموزه‌های اسلامی و دینی، اظهار داشت: کسی از پیامبر(ص) خواست فرزندش را نصیحت کند که خرما نخورد، حضرت فرمودند فردا این کار را می کنم وقتی آن شخص دلیلش را پرسید، در جواب فرمودند من امروز خرما خورده ام پس نمی توانم او را منع کنم.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تبلیغ دین در بطن اجتماع را یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روش‌های آموزشی دانست و گفت: تجربه ثابت کرده است در شهرهایی که عالمان آن مردمی هستند، مردم احکام شرعی را بهتر و بیشتر می‌آموزند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه اسلام در تمام شؤون زندگی دستورالعمل و برنامه دارد، تصریح کرد: روایاتی که از اهل بیت(ع)به ما رسیده است نحوه زندگی کردن را به انسان می آموزد، در گذشته افتخار مردم این بود که احادیث معصومین را حفظ کنند و به دیگران بیاموزند.

وی در توضیح جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام، اظهار داشت: از پیامبر(ص) پرسیدند مقام کسی که پس از نماز واجب مشغول تعلیم به دیگران می شود نسبت به کسی که بعد از انجام واجبات مستحباتش هیچ گاه ترک نمی شود چگونه است؟ حضرت فرمودند نسبت شخص نخست به دومی مانند نسبت من به دیگران است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اهمیت پاسداری از دین خدا را بسیار زیاد توصیف کرد و گفت: امام حسین(ع)برای اینکه دین جدش رسول الله(ص) حفظ شود حاضر شدند آن همه مصیبت و رنج را متحمل شوند و جان خود را در این راه فدا کنند./928/پ202/ج

ارسال نظرات