۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۳۷۸
عضو هیات علمی دانشگاه تهران:

معلم واسطه تحقق تکامل انسان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: مهمترین هدف آفرینش انسان تکامل است و معلم است که واسطه تحقق این تکامل الهی است.
حجت الاسلام رضا برنجکار رييس پرديس قم دانشگاه تهران

 

حجت الاسلام رضا برنجکار رییس پردیس قم دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامی‌داشت روز معلم و شهادت استاد مطهری گفت: مهم‌ترین هدف آفرینش انسان تکامل است و معلم است که واسطه تحقق این تکامل الهی است.

وی با اشاره به اینکه انسان بالقوه می تواند به تکامل برسد اظهار داشت: معلم قدرت به کمال رسیدن انسان را از بالقوه بودن به فعلیت می رساند.

حجت الاسلام برنجکار اظهار داشت: احترام به استاد در حوزه علمیه پررنگ تر است و باید روز به روز ارتباط بین استاد و شاگرد را تقویت کرد.

رییس پردیس قم دانشگاه تهران، با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین شاگرد و استاد ابراز داشت: کلاس شلوغ مانع ایجاد ارتباط مناسب بین استاد و شاگرد است و جا دارد با کم کردن جمعیت کلاس، سطح کیفی کلاس درس را ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: اساتید می توانند از امکانات اینترنت جهت ارتباط با دانش پژوهان و شاگردان خود استفاده کنند، هرچند هیچ ارتباطی به اندازه ارتباط چهره به چهره مفید و موثر نخواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای تأمین نیاز کل کشور است گفت: حوزه علمیه در عین تأمین نیروی انسانی خود باید نیاز دانشگاه های داخلی و خارجی، مساجد داخل و خارج کشور، دانشگاه ها و تمام نهاد های کشور و نیاز جهان را تامین کند. /929/ت303/ن

ارسال نظرات