۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۳۸۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آذربایجان شرقی:

نقش استاد در تربیت، اصلاح و هدایت جوانان حیاتی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی با انتقاد از روش های تربیتی الگوبرداری شده از غرب در جامعه تأکید کرد: تحول در نظام آموزشی کشور، شامل تحول در مسائل تربیتی این مراکز نیز می شود.
کلاس درس، استاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی، امروز در جمع استادان حوزه و دانشگاه تبریز به تشریح جایگاه معلم از دیدگاه مبانی دینی و قرآنی پرداخت.

حجت الاسلام نقدی با اشاره به این‎که پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش شد دانشگاه ها بر اساس مبنای اندیشه ای اسلام فعالیت کنند، تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را برخی از تلاش ها در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی ادامه داد: با وجود همه این تلاش ها هنوز با موضوع اسلامی شدن دانشگاه ها فاصله زیادی داریم و به نظر می رسد دانشگاه های ما هنوز تحت تأثیر ‌مدل های اندیشه ای مختلف هستند و باید با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و ضرورت تحول بنیادین در این زمینه، حرکت های مؤثرتری را شکل دهیم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی گفت: مرزبانی از اعتقادات شیعی نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی نیازمند بهره‎مندی از روش های اصولی و صحیح تربیتی است، به طور قطع بدون استفاده از تفکرات و اندیشه های شهید مطهری نمی توان موفق بود.

وی با انتقاد از روش های تربیتی الگوبرداری شده از غرب در جامعه تاکید کرد: تحول در نظام آموزشی کشور، شامل تحول در مسائل تربیتی این مراکز نیز می شود، امروز باید نظام تعلیم و تریت اصلاح شود تا بتوان از اسلامی شدن دانشگاه ها سخن گفت.

حجت الاسلام نقدی با بیان این‎که استادان حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش بسزایی در ارتقای بینش و اندیشه دینی طلاب و دانشجویان دارند، تصریح کرد: نقش اساتید در تربیت، اصلاح و هدایت افکار پاک جوانان حیاتی است، مساله ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تأکید داشته اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز با اشاره به این‎که اساتید بزرگترین وظیفه را در حفظ ارزش ها و نیز تربیت جوانان بر عهده دارند، گفت: همه تلاش اساتید باید به سمت تربیت نسلی آگاه، پویا، متدین و متخصص باشد تا به تمام معنا، حیات جامعه بشری احیا شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات