۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۳۸۶
امام جمعه مشهد:

برخی جریان‌های سیاسی به دشمن لبخند تعامل می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد از شهید مطهری به عنوان بزرگ ترین مغز متفکر حوزه و روحانیت یاد کرد و گفت: امروز این مساله برای همه دشمنان ما ثابت شده است که محور تمام استقلال و استکبارستیزی این ملت، مقام ولایت و شخص مقام معظم رهبری است و نهاد عقیدتی‌سیاسی باید ضد ولایت‌ستیزی باشد.
آيت الله علم الهدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز سه‌شنبه 12 اردیبهشت در دیدار پاسداران شاغل در نمایندگی‌های ولی فقیه، نهادهای عقیدتی‌سیاسی و هادیان سیاسی که به مناسبت سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری و روز عقیدتی‌سیاسی برگزار شده بود، در خصوص شخصیت شهید مطهری، گفت: شهادت نقطه بالای فداکاری است زیرا نقطه‌ای است که انسان تمام هستی و جان خود را در راه خدا می‌دهد. شهید مطهری در تمام طول زندگی اعم از طلبگی، استادی حوزه و دانشگاه، عرصه قلم‌زنی، مجاهدات و رهبری فکری و اندیشه جهان اسلام، رنگ شهادت داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی زندگی با رنگ شهادت را برای انسان مهم دانست و افزود:‌شهید مطهری بزرگ‌ترین مغز متفکر حوزه و بزرگترین محصول روحانیت بود،‌اما روزی که به شهادت رسید تمام موجودی او در یک خانه و دو قطعه فرش خلاصه می‌شد، در حالی که یک استاد معمولی دانشگاه حداقل ده برابر ایشان زندگی مادی داشت.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم،‌گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الگویی مثل شهید مطهری دارد. ایشان 33 سال قبل به شهادت رسید ولی تا امروز مراسم سالگرد ایشان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
وی خطاب به سپاهیان توصیه کرد: برادران و خواهرانی که در نهادهای مقدس نمایندگی ولی فقیه و عقیدتی‌سیاسی انجام وظیفه می‌کنند،باید در راه شهید مطهری قدم بگذارند، ایشان ویژگی‌هایی داشتند که به عنوان یک مؤلفه و شاخصه حرف اول را در خط هدایت فکری یک ایثارگر سپاهی می‌زند.

جریان‌های مختلف از شهید مطهری می‌ترسیدند

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان یکی از خصوصیات شهید مطهری را هراس جریان‌های مختلف از وی دانست و گفت: در دوران خفقان طاغوت شهید مطهری آخوندی به ظاهر طلبه و دانشگاهی بود که هیچ قدرتی نداشت،‌ولی دشمنان از همه راه برای توقیف نوشته‌های او برآمده بودند، هرکس می‌خواست در محیط فکری جامعه انحرافی ایجاد کند از او می‌ترسید چون او اول کسی بود که انحراف را به هر صورتی تشخیص می‌داد.

وی این شاخصه را خصوصیتی ضروری برای هادیان سیاسی و وابستگان به نمایندگی ولی فقیه دانست و توضیح داد: شهید مطهری زمانی به مجاهدین خلق لقب منافقین را داد که کسی جرأت رویارویی با آنها را نداشت، ایشان خطر التقاط را ترسیم کرد و منافقین با همه قدرت در مقابله با او قیام کردند حتی عده‌ای از جریان‌های ارزشی آن روز هم با شهید مطهری درگیر شدند و گفتند «شما دارید در صفوف رزمندگان اختلاف و شکاف ایجاد می‌کنید، اینها در زندان و زیر شکنجه هستند چرا به آنها التقاطی می‌گویید؟» اگر آن روز شهید مطهری آن حرف را نمی‌زد بعد از انقلاب به این سادگی صفوف منافقین از ایران جمع نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امروز خطرات برای جامعه ما از آن روز بدتر است،‌اظهار داشت: درست است که نظام اسلامی، قدرت و رسانه داریم ولی انحراف لفافه‌دار خیلی مرموزتر از آن روز در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی ما بوجود می‌آید، آن روز کار دشمن این بود که وارد جامعه شود، به رنگ مبارزه با طاغوت درآید، از نیروهای جوان لشگری بسازد و به مطامع اجتماعی برسد، امروز جریان انحرافی که با لفافه می‌آید می‌خواهد قدرت را برای خود نهادینه و سلطه خود را بر گرده ملت تثبیت کند.

آیت‌الله علم‌الهدی محور اقتدار نظام را سپاه پاسداران دانست و گفت: با نفوذ به این نهاد مقدس است که دشمن بر همه چیز مسلط می‌شود. آسیب‌پذیر بودن سپاه از نظر حساسیت موقعیت و خطیر بودن وضعیت آن است؛ هر خطری از بیرون دین یا از بیرون نظام و سیاست وارد کشور می‌شود لبه تیزش در نشانه‌گیری سپاه است مثل خطر تهاجم نظامی، توطئه، تزویر و انحراف.

وی افزود: شهید مطهری یک نفر بود و کل جامعه فکری آن روز را دیده‌بانی می‌کرد ولی عقیدتی‌سیاسی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه یک نهاد است، باید جمع چندهزار نفری سپاه، حداقل نقش یک نفر شهید مطهری را از نظر دیده‌بانی داشته باشد. هر پاسدار نقش دیده‌بانی را در مقابل انحراف‌هایی که ممکن است سراغ نسل جوان و افکار جامعه بیاید برعهده دارد.

وی با بیان اینکه امروز این مساله برای همه دشمنان ما ثابت شده که محور تمام استقلال و استکبارستیزی این ملت، مقام ولایت و شخص مقام معظم رهبری است،‌یادآورشد: گواه این مطلب این است که جریان‌های سیاسی و حتی بعضی جریان‌های اصولگرایی به نقطه‌هایی می‌رسند که لبخند تعامل به دشمن می‌زنند و رسما به دشمن می‌گویند: «ما که حرفی نداریم اگر آقا بگذارد».

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: محور روحی و فکری جامعه، مردمی هستند که روزبه‌روز نسبت به رهبری دلداده‌تر و عاشق‌تر می‌شوند و محور قدرت فیزیکی در درجه اول، سپاه است و مسلما دشمن با خطرآفرینی فیزیکی نمی‌تواند با ما مقابله کند و فقط با گرفتن فکر و عقیده می‌تواند به ما مسلط شود؛ نظام اسلامی دیده‌بانی دارد که نهاد نمایندگی ولی فقیه و هادیان سیاسی هستند.

تنازل در مقابل دشمنان مساوی با شکست است

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: شهید مطهری از مبارزه دست برنمی‌داشت و هیچ چیز جلوی او را نمی‌گرفت، مصلحت‌اندیشی، مقام، موقعیت و سیاست هیچ‌گاه او را متوقف نمی‌کرد. وقتی ایشان احساس کرد که حسینیه ارشاد در مسیر انحراف افتاده است با اینکه خود مؤسس این مجموعه بود ولی جلوی آن ایستاد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه امروز در مقابله با ولایت‌ستیزی باید شجاعت داشته باشیم، گفت: این مسئله تعارف ندارد و انسان در هر جبهه‌ای قرار بگیرید اگر در مقابل دشمن کمی تنازل کند شکست می‌خورد، جبهه‌های امروز جامعه ما مشخص است، قوی‌ترین و جدی‌ترین جبهه ما ولایت‌ستیزی است که نه فقط رودررویی با ولایت است بلکه حتی زاویه‌گرفتن با ولایت را هم شامل می‌شود. کسی که در عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی وارد می‌شود ولی با ولایت زاویه دارد راهی ندارد جز اینکه از این عرصه کنار رود./931/پ201/ج

ارسال نظرات