۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۳۹۹
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

روحانیت در ترویج فریضه زکات احساس تکلیف کند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: روحانیت به عنوان مبلغ اصلی مبانی و ارزش های اسلامی باید در امر زکات بیش از گذشته فعال باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در همایش روحانیت و زکات که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت به عنوان مبلغ اصلی مبانی و ارزش های اسلامی باید در امر زکات بیش از گذشته فعال باشد.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ آیه و حدیث در مورد زکات وجود دارد، اگر کمیته امداد از جمع آوری زکات شانه خالی کند این امر مهم بر زمین می‌ماند، ضمن اینکه بایستی روحانیت در ترویج فریضه زکات کمک حال این ارگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از زکات به عنوان یک واجب فراموش شده یاد کرد و گفت: باید مراقب بود در جمع‌آوری زکات دروغ و برخی از مسائل کنار گذاشته شود، در غیر اینصورت مردم نسبت به نظام و روحانیت بدبین خواهند شد.

وی با اشاره به جامعیت دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: اسلام دینی جامع است و اگر خرافات و ضعف مسلمانی خودمان را جدا کنیم، اسلام راه خود را پیدا می‌کند، احیای فرائش دینی امروز بر عهده روحانیت و حوزه های علمیه است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با تشریح آثار و برکات زکات اظهار داشت: زکات مخصوص اسلام نیست بلکه در ادیان پیشین نیز بوده است، بر اساس آنچه که در قرآن آمده، پرداخت زکات، نشانه ایمان به خدا و روز قیامت است و راه پذیرش توبه و آمرزش گناهان، اقامه نماز و ادای زکات است.

وی با بیان اینکه نماز بدون پرداخت زکات فایده ای ندارد، افزود: در سال های گذشته توافق شده بود دولت معادل زکاتی که از سوی مردم جمع آوری می‌شود، برای توسعه و آبادانی همان منطقه را تامین کند اما معتقدم این اقدام نیت و انگیزه زکات دهندگان را کم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه تبلیغ فرهنگ زکات بر عهده روحانیان و اجرای آن بر عهده کمیته امداد است افزود: دخالت دولت در برخی امور که با دین و ایمان مردم سر و کار دارد، مفید نبوده است، باید حوزه های علمیه به ویژه روحانیان طرح هجرت و مستقر نسبت به ترویج ارزش ها و فرائش دینی اهتمام خاصی داشته باشند./935/پ202/ب

ارسال نظرات