۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۴۰۶
نماینده ولی‎فقیه در استان اردبیل:

اندیشه‎های شهید مطهری نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردیبل با اشاره به این‎که جامعه نیازمند اندیشه های شهید مطهری است، گفت: امروز اندیشه‌های مطهری هدایت‎گر جوانان جهان اسلام است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در دیدار کارکنان و مدیران دانشگاه فرهنگیان اردبیل اظهار داشت: معلمان به لحاظ این‎که نیاز اساسی جامعه یعنی علم را تأمین می کند، از مقام و جایگاه خاصی برخوردار هستند و نیاز هست که جامعه و مسؤولان دیدگاه خود را متناسب با مقام این قشر تنظیم کنند.

عضو خبرگان رهبری مشکل اساسی جوامع غربی را بی توجهی به ضرورت همراهی تعلیم و تربیت دانست و افزود: بسیاری از بحران های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی موجود در غرب ناشی از بی توجهی به مسأله تربیت الهی در کنار آموزش علوم است، اگر عقل انسان بخواهد رشد یابد باید فطرت و قلب سالم داشته باشد.

امام جمعه اردبیل بزرگترین خدمت و هنر انقلاب اسلامی را تأکید بر ضرورت همراهی کسب دانش و علم با تربیت و فطرت سالم دانست و افزود: در هیچ شغلی به اندازه معلمی شاهد احیای نفوس و تربیت نسل‌های آینده نیستیم.

وی افزود: ساده انگاری امر تعلیم و تربیت غیرقابل قبول است، اگر مسأله توحید را در جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی مرتفع خواهد شد.

امام جمعه اردبیل به شأن و مقام والای معلم از دیدگاه مبانی اسلامی اشاره کرد و افزود: عدم توجه دبیران مدارس به مسائل تربیتی بی‎بند و باری در جامعه را به دنبال می آورد، معلمان باید در کنار آموزش دروس نسبت به تربیت نسل باتقوا نیز کوشا باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید مطهری اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اندیشه‌های استاد مطهری برای هدایت جوانان جهان اسلام هستیم، آثار ماندگار آن علامه وارسته موجب آشنایی همگان با ژرفای دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به برخی تألیفات شهید مطهری خاطر نشان کرد: آن روحانی مجاهد و آگاه به زمان با نگارش آثاری در عرصه های مختلف مصداق بارز معلم الخیر بوده است، الگوپذیری جامعه آموزشی کشور از آن استاد شهید با برکات ارزشمندی همراه خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به شأن و منزلت معلم تأکید کرد: خروجی آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان موحد، معادشناس، ولایت‎مدار و البته متخصص باشد، فعالیت معلمان به صورت کامل در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی غرب قرار دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات