۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۴۲۱
مدیر حوزه علمیه تبریز:

مظلومیت و مهجوریت قرآن در برخی محافل مذهبی دیده می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم استان آذربایجان شرقی با انتقاد از بی توجهی به مفاهیم ارزشمند قرآنی در جامعه گفت: مظلومیت و مهجوریت قرآن، گاه در جلسات مذهبی نیز دیده می شود.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم آذربایجان شرقی، شب گذشته در کارگاه آموزشی شیوه بیان تفسیر آسان قرآن کریم که با حضور آیت الله مجتهدشبستری، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و ائمه جمعه استان همراه بود، به تشریح ضرورت توجه آحاد جامعه به مفاهیم عالی قرآن پرداخت.

وی با بیان این که عمل به آموزه های قرآنی رمز نجات جوامع بشری از معضلات مختلف است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به آیات الهی موجب شده بشر امروز، همواره با مشکلات عدیده ای رو به رو شود، در حالیکه قرآن کریم نسخه تمامی معضلات بشری را نشان داده است.

حجت الاسلام سیدی ثانی با انتقاد از بی توجهی به مفاهیم ارزشمند قرآنی در جامعه گفت: مظلومیت و مهجوریت قرآن گاه در جلسات مذهبی نیز دیده می شود، باید دانست که این جلسات تنها به خاطر قرآن و شناخت مفاهیم آیات الهی برای درک راه و هدف ائمه اطهار برگزار می شود.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 80 جلسه تفسیر قرآن توسط علما و روحانیان تفسیرگوی این ستاد در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 200 تقاضا از سوی مردم و نهادهای مختلف برای اعزام روحانی تفسیرگو دریافت کرده ایم، افزود: هم اکنون این ستاد با کمبود روحانی آشنا به تفسیرهای قرآنی رو به روست که عملا نتوانسته ایم پاسخگوی این 200 تقاضا باشیم.

حجت الاسلام سیدی ثانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیت های قرآنی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: برنامه های قرآنی و آموزشی این مرکز نقش بسزایی در آشنایی نسل جوان با مفاهیم قرآنی داشته است.

مدیر حوزه علمیه تبریز با اشاره به تعامل و همکاری نزدیک ستاد تفسیر قرآن استان و دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی تصریح کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی مرهون تلاش ها و تعامل این دو نهاد در استان می باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات