۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۷۴۲۸
آیت الله شبستری:

کم‌کاری روحانیت در عرصه های قرآنی قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روحانیان بایستی بخشی از عمر خود را صرف قرآن کنند، گفت: کم‌کاری روحانیت در عرصه های قرآنی قابل قبول نیست.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در کارگاه آموزشی شیوه بیان تفسیر آسان قرآن کریم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و ائمه جمعه استان همراه بود، اظهار داشت: اهمیت و ضرورت توجه به قرآن کریم و عمل به آموزه های این کتاب آسمانی بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام در سایه انوار معنوی قرآن کریم در سراسر جهان گسترش یافته و انسان را از بت پرستی به خداپرستی رسانده، بنابراین روحانیت رسالت خطیری در گسترش این نور معنوی برای خروج بشر از ظلمت ها بر عهده دارد.

آیت الله شبستری بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی را تبیین و ترویج مفاهیم عالی قرآن کریم در جامعه دانست و گفت: امروز نیازمند تبیین مفاهیم قرآن به صورت کاربردی در سطوح مختلف اجتماعی هستیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این که روحانیان بایستی بخشی از عمر خود را صرف قرآن کنند، گفت: کم‌کاری روحانیت در عرصه های قرآنی قابل قبول نیست، متأسفانه قرآن در جامعه مهجور مانده و تنها در جلسات ختم و عزا و یا عروسی خلاصه شده است.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از کم احترامی به ساحت قرآن در برخی جلسات ختم و عزا تصریح کرد: چگونه است که وقتی مداح و یا عرش‌خوان شروع به بیان مصیبت به صاحب عزا می کند، همگان ساکت هستند، اما وقتی قرآن قرائت می شود، همهمه، صحبت و یا گاهی ترک مجلس صورت می گیرد.

وی خواستار بهره مندی روحانیان تفسیرگو از شیوه های نوین و روز بیان تفسیر در جلسات مختلف قرآنی و مذهبی شد و ادامه داد: مخاطب شناسی، کوتاه گویی و گزیده گویی و همچنین بهره مندی از احادیث و روایات وارده از ائمه اطهار مبنی در خصوص آیات قرآنی از مهم ترین عوامل موفقیت تفسیرگویان خواهد بود.

آیت الله شبستری بر آشنایی اعضای ستاد تفسیر قرآن کریم استان بر تفاسیر مختلف قرآنی تاکید کرد و افزود: جلسات تفسیر، تجوید، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم نباید تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه شود، امروز نیازمند گسترش مفاهیم عالی قرآن کریم در عرصه های فردی و اجتماعی هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات