۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۴۳۱
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه:

استقلال اقتصادی و خودکفایی مسلمانان یک مسأله الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: تولید کنندگان در عرصه تولید ملی نباید هیچ گونه ضعف و سستی از خود نشان دهند؛ بلکه ضمن ارتقای کیفی و کمی محصولات تولیدی، آن را برای خود یک مسأله الهی قلمداد کنند.
توليد ملي
حجت الاسلام اسماعیل شیخلو، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ابراز داشت: اگر تولیدکنندگان بر سر مسأله تولید ملی سستی و ضعف نشان داده و در ارتقای کیفی و کمی محصولات خود کوشا نباشند، مرتکب گناهی نابخشودنی شده و مسؤولیتی سنگین بر گردن آن ها باقی خواهند ماند.

وی یکی از امتیازات مسلمانان را خودکفایی اقتصادی و عدم نیاز به بیگانگان برشمرد و ابراز کرد: از اوصاف مسلمانی این است که به صنعت و تولید خوداهمیت بیشتری داده تا با تولید اجناس استاندارد و پیشرفته به خودکفایی رسیده و دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، با اشاره به آیات کلام الله مجید در خصوص مسأله تولید و کار گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما شما را آفریدیم که دنیا را آباد کنید و حتی یکی از محسنات زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) آبادی و سرسبزی تمام دنیا از شرق به غرب خواهد بود؛ بنابراین اگر انسان راه درست را در پیش گیرد برکت ها و نعمت ها از زمین و آسمان به سویش سرازیر می شود.

حجت الاسلام شیخلو، تبلیغات عمومی رسانه ها و نیز تبلیغات علما و دست اندرکان و مسؤولان امر را در راه تحقق شعار اقتصادی سال جاری بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: مساله تولید ملی را حتی می توان در کتب درسی با تبلیغ صحیح و مناسب برای کودکان و بزرگسالان آموزش داد تا با نهادینه شدن آن از ابتدا بین کودکان و احساس مسوولیت در قبال خرید کالاهای ایرانی به آن ها، کشورمان در مسیر توسعه حرکت کند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در راستای پرهیز از مساله شعارگرایی در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطر نشان ساخت: همانطور که امام صادق(ع) می فرمایند با عمل و نه با گفتار کارتان را ثابت کنید، دستورات دولت باید از سوی مجریان امر اجرایی شود؛ چراکه طبق فرموده حضرت علی(ع) که می فرماید اگر مردم دستورات حاکم را اطاعت نکنند دیگر سیاستی باقی نخواهد ماند./936/پ202/س
ارسال نظرات