۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۷۴۳۳
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

افتخارم معلمی قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از خودکم بینی برخی روحانیان تحصیل کرده در حوزه گفت: باید افتخار کنید که مدرک حوزوی دارید، بنده افتخارم این است که معلم قرآن کریم هستم.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، شب گذشته در کارگاه آموزشی شیوه بیان تفسیر آسان قرآن کریم که با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری و ائمه جمعه استان همراه بود، اظهار داشت: هر هیئت عزاداری باید دارای روحانی تفسیرگو و جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم باشد.

وی با بیان این که عدم استقبال جوانان از جلسات تفسیر قرآن نشان از روش های غلط تفسیرگویان است، خاطرنشان کرد: اخلاص در گفتار و عمل، کوتاه گویی، ارائه مفهوم کاربردی آیات، بیان مثال های مبتلابه، گزیده گویی، برقراری ارتباط صمیمی با مخاطب و پرهیز از ارائه تفسیر موضوعی برای عموم از مهمترین لازم برای استقبال از جلسات تفسیر است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بایستی مفهوم آیات قرآنی به گونه ای بیان شود که مخاطب احساس کند خداوند با او سخن می گوید، که حقیقت امر نیز همین است، ضمن اینکه بایستی از بیان اقوال و احتمالات در بیان تفسیر آیات پرهیز شود، چراکه مخاطب را گمراه و سرگردان می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تاکید بر این که قرآن محوری روحانیت و حوزه های علمیه با برکات ارزشمندی در آینده همراه خواهد بود، گفت: طلاب حوزوی بایستی از ابتدای ورود به مدارس علمیه، قرآنی تربیت شوند، روحانیان نیز بایستی در منابر خود قرآن محور باشند.

وی بخشی از مهجوریت قرآن کریم در جامعه اسلامی را متوجه علما دانست و افزود: چرا باید عالمی که دارای کرسی درس خارج در حوزه است، حضور و سخنرانی در جلسات تفسیر قرآنی را در شأن خود نداند، این ها آفت هایی است که بایستی از بین برود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه روحانیان نباید تنها به منابر اکتفا کنند، افزود: تبلیغ چهره به چهره بهترین نوع تبلیغ دین و مفاهیم قرآنی است، امروز نیازمند نقش آفرینی روحانیان آشنا به مفاهیم و تفاسیر قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعطیلات بیش از حد در حوزه های علمیه اظهار داشت: تعطیلی برای طلبه و روحانی معنا ندارد، اگر حوزه علمیه قم تعطیل است، چه ارتباطی به آذربایجان دارد، حتی جمعه ها نیز نباید طلاب درس و بحث را تعطیل کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از خودکم بینی برخی روحانیان تحصیل کرده در حوزه گفت: چرا وقتی میزان تحصیلات از یک روحانی سؤال می شود، معادل دانشگاهی مدرک خود را بیان می کند؟ باید افتخار کنید که مدرک حوزوی دارید، بنده افتخارم این است که معلم قرآن کریم هستم.

وی در پایان به تشریح چگونگی بیان ساده تفسیر برخی از آیات قرآن کریم از سوی روحانیان تفسیرگو پرداخت./935/د101/س
ارسال نظرات