۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۴۳۵
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

بی توجهی به قرآن کریم، منشأ مشکلات بشر امروز است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بی توجهی به مفاهیم قرآن کریم جوامع بشری را با مشکلات مختلفی رو به رو خواهد کرد.
حجت الاسلام محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، شب گذشته در مراسم تجلیل از برگزیدگان هفدهمین جشنواره مسابقات قرآنی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: بی توجهی به مفاهیم قرآن کریم جوامع بشری را با مشکلات مختلفی رو به رو خواهد کرد.

وی با بیان این که هنوز قرآن در جامعه اسلامی به صورت کامل شناخته نشده است، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب علمی جامع و کاملی است که تاکنون هیچ دانشمند و مجتهدی موفق به آموختن کامل آن نشده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: ارزش و جایگاه قرآن افزون بر مباحث اخلاق، ارزش و ایمان در مباحث علمی و پزشکی نیز باید شناخته شود، هنوز پس از گذشت 1400 سال مفهوم و حکمت برخی از توصیه های بهداشتی و پزشکی قرآن برای دانشمندان و محققان شناخته نشده است.

وی با تشریح اهمیت علم مفید از دیدگاه آیات قرآنی خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی باید قدر و ارزش شغل خود را بدانند چرا که این افراد در عمر انسان ها سرمایه گذاری کرده و شریک شادی های آنان پس از بهبودی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عدم توجه و عمل نکردن به آیات قرآنی جامعه را با مشکلات زیادی رو به رو خواهد کرد، افزود: هر جا که به قرآن عمل نکرده ایم، به یقین ضرر دیده ایم، نباید برخی ضعف های خود را توجیه کنیم.

وی ادامه داد: همه سیستم ها و نظام ها دارای نواقص و عیوبی هستند که نباید با توجیهات از کنار آن رد شد بلکه باید با شعار « توجیه حماقت است، تضعیف جنایت است و تکمیل رسالت است » حرکت کرد و در جهت نیل به اهداف عالی در راستای پیشرفت کشور عزیر اسلامی همت گماشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان بر لزوم ایجاد سهولت در امر ازدواج و برچیدن آداب و رسوم غیرعقلی و غیر اسلامی در این امر تأکید کرد و گفت: امروزه بدحجابی مانعی بر سر راه توسعه علمی در دانشگاه ها است، یکی دیگر از معضلات جامعه بدحجابی محسوب می شود که آن هم نشأت گرفته از دوری با مفاهیم قرآنی است./935/پ202/س
ارسال نظرات