۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۴۵۳

بهره‎مندی 3 هزار نفر از برنامه های قرآنی در خوی

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی خوی گفت: در طول سال بیش از 3 هزار نفر از برنامه های مختلف قرآنی در این شهرستان بهره‎مند می شوند.
بهره‎مندی 3 هزار نفر از برنامه های قرآنی در خوی

حجت الاسلام غلامرضا معصومی‎نیا، رییس تبلیغات اسلامی خوی، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به منظور بهره‎مندی هرچه بیشتر از معارف غنی قرآنی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مختلف قرآن کریم کرده است که در این راستا بیش از سه هزار نفر در طول سال از این دوره های بهره مند می شوند.

وی دوره های آموزشی را شامل آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم، صوت، لحن و دوره های تربیت معلم قرآن ذکر کرد که با همکاری شانزده مؤسسه قرآنی و 35 خانه قرآن روستایی برگزار می شود.

وی همچنین تصریح کرد: نشست‎های قرآن کریم ویژه رده های مختلف سنی از دیگر فعالیت هایی است که در پانزده مسجد شهری و روستایی شهرستان خوی اجرا می شود.

حجت الاسلام معصومی‎نیا در ادامه اظهار داشت: با توجه به پیگیری‎های صورت گرفته در تلاش هستیم تعداد فعلی مؤسسات قرآنی از شانزده مرکز به سی مرکز قرآنی تا پایان سالجاری افزایش دهیم.

وی صدور مجوز رسمی فعالیت برای ده باب خانه قرآن روستایی را از دیگر برنامه های توسعه فعالیت های قرآنی عنوان کرد و یادآور شد: در این صورت تعداد خانه های قرآن در شهرستان خوی به 45 باب می رسد.

رییس تبلیغات اسلامی خوی همچنین اظهار داشت: در ایام اعتکاف تعداد ده نفر از مبلغان به مساجد مختلف خوی اعزام می شوند.

حجت الاسلام معصومی‎نیا با بیان این‎که دو نفر از مبلغان غیر بومی هستند، یادآور شد: تشکیل حلقه های معرفتی و بصیرت افزایی در مدت زمان ایام اعتکاف در مساجد در راستای ارتقا سطح بینش و شناخت دینی و سیاسی از فعالیت های مبلغان اعزامی خواهد بود./936/ت303/ب

ارسال نظرات